“Trångt, gemytligt och a la minute”

Österdahls Brygga och Kajutan
Rankad som nr 28 av 143 Restauranger i Visby
Omdömet skrevs november 13 2016 från mobil enhet

Som en liten fransk bistro nånstans vid Cote d'Azur med Edith Piaf svagt från högtalaren. Avnjöt en fantastiskt god torskrygg. Less is more!! Min fru tog laxfärserad rödtunga med hummersås som fick en stark fyra i betyg.
Innan hade vi intagit saltbakade räkor som serverades varma med en, i mitt tycke, lite för söt majonäs. Trevlig service och nära där det händer. Väl värd ett besök!

Tack Jens S

Omdömet skrevs november 6 2016 från mobil enhet

Vi åt olika fiskrätter som var vällagade och mycket goda. Trevligt och personligt bemötande och bra service.

Rekommenderas för par och mindre sällskap. Lite trångt.

Tack Göran E
Omdömet skrevs september 12 2016 från mobil enhet

Vi hittade det här stället genom TripAdvisor och blev nyfikna för det fick höga betyg. Men blev besvikna.
Väntetiden för att ens få beställa blev 40 minuter. Det tycks vara en grej att kocken både tar beställningar, lagar maten och serverar. Charmigt, men det kanske är för många bord för det konceptet. Vi övervägde flera gånger att lämna.
Maten är bra men definitivt inte värd den väntan. Pluspoäng för saffranspannkakan. Minuspoäng för fisksoppan.

Tre och en halv timme senare för tre rätter lämnade vi mer frustrerade än nöjda.

Tack Boris V
Omdömet skrevs september 3 2016

Man får gå lite utanför det stora turistflödet kring stora torget för att hitta denna pärla. I en ganska oanselig lokal nere vid gästhamnen serveras den bästa maten i Visby.
En ganska liten lokal med ca 15 sittplatser gör det väldigt gemytligt, men gör också att bordsbeställning kan var nödvändig.
En trevlig och personlig krögare sköter det mesta och ger besökarna god service och uppmärksamhet.
Vi provade tre olika förrätter, alla bra - men de kryddiga kräftorna var fantastiska, missa inte dem! Även varmrätterna var utsökta, vi provadedels rödunga fylld med laxfärs och dels torskrygg - båda rekommenderas. Som tradtionell avslutning på Gotland blev det en underbar saffranspannkaka!

Tack Toni K
Omdömet skrevs augusti 27 2016

En liten men mycket trevlig restaurang med vällagad och god mat. All denna pärla ofta är fullsatt är lätt att förstå. Trevligt bemötande och Anders Österdahl är en entusiastisk och god kock.
Det här är en restaurang som man gärna tar vänner och bekanta till.

Tack Ulf K

Resenärer som tittade på Österdahls Brygga och Kajutan tittade också på

Besökt Österdahls Brygga och Kajutan? Berätta vad du tyckte!