“Lagom hungrig och mycket nöjd!”
Omdöme om Leva Kungslador

Leva Kungslador
Rankad som nr 14 av 26 saker att göra i Visby
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

En fräsch och väl genomtänkt Påskbuffe stog för dagen uppdukad. Vi valde dock en varsin mycket god salami&brie smörgås. På denna smörgås fanns även soltorkade tomater, pumpafrön, gurka, gul paprika. Vi valde en drömrulltårta och den var toppen god. Totalt för två koppar, två smörgåsar och en gobit vi delade, ca 160kronor. Kan rekommenderas för miljön med tänd braskamin som skänker stor charm till stället.

Tack Charlotta L

Omdömet skrevs 21 augusti 2017

Vi var där för 2 år sedan och var då väldigt nöjda. Men nu..buffén innehöll torr kyckling, lite gammal ugnsrostad potatis, några goda röror, sallad, lite god kaka, gott bröd och ost. Kaffet helt ok. Vad fick vi betala? Jo, 225kr per person. Inte 179 eller 190 som jag kunnat läsa i andra omdömen. Nä, detta var inte OK. Vad har hänt?

Tack 825aths
Omdömet skrevs 10 augusti 2017 från mobil enhet

Vi åt lunchbuffé som i och för sig var god, men det kändes inte genomtänkt. När det serveras asiatisk kycklinggryta så förväntar man sig t.ex. ris eller liknande som tillbehör, inte ugnsbakad potatis och rödbetor. Värt ett besök för den trevliga omgivningen.

Tack jasa0121
Omdömet skrevs 25 juli 2017 från mobil enhet

179 för lunchbuffé vilken bestod av kyckling i sås, potatis och salladsbuffé är hutlöst.

Trevlig miljö men väldigt pretto

Tack Erika W
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 4 juli 2017 från mobil enhet

Inte så långt utanför Visby ligger detta populära ställe. Både inom- och utomhusservering samt i växthuset. Stor parkeringsplats. Stället är känt både för sin stora lunchbuffet ( 179:-) och för gott stenugnsbakat bröd. Mycket vegetariskt och åt det hälsonyttiga hållet. Många tycker att det är väl dyrt.

Tack Ulf K

Resenärer som tittade på Leva Kungslador tittade också på

Besökt Leva Kungslador? Berätta vad du tyckte!