Lummelundagrottan
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Mysig grotta

Rolig grotta med bra film om upptäckten av grottsystemet. Trevlig påläst guide som kunde svara på ... läs mer

Omdömet skrevs 27 augusti 2020
matvinochfamilj
Mönsterås, Sverige
från mobil enhet
Mer känd än märkvärdig egentligen

Grottan som sådan var lättillgänglig med borrat hål och dörr, med plant och fint golv att gå på ... läs mer

Omdömet skrevs 19 augusti 2020
VeniUltra
Hallands län, Sverige
Läs alla 340 omdömen

Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Ett ställe man läst om men inte varit på. Intressant guide och historien om de tre pojkarna som upptäckte grottan gjorde upplevelsen mer levande.

Tack 631fredrika
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Vi cyklade hit från Visby & tyckte denna grotta var väldigt intressant att titta på. Kul att höra historien om hur den blev upptäckt mm. Lite väl många människor på liten plats i dessa tider, annars full poäng:)

33  Tack Sabina_B_700
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

En intressant upplevelse att ha få se denna grotta som man än idag håller på att utforska. Mycket väl anordnat med en film innan själva grottvisningen. Sedan gjorde även guiden ett bra jobb med att berätta om grottan.

Tack TripKlas
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Bara att ha besökt grottan känns väldigt bra. Spännande resa i det inre och tillsammans med en informativ ciceron blir helheten ett gott minne från Gotland. Då vi har en stor husbil är vi mycket nöjda med de parkeringsutrymmen som fanns.

Tack A8990OStonys
Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Är ni på Gotland så är ett besök värt i grottan. En bra guidad tur på 30 minuter. Filmen innan var inte nödvändig men bra i väntan.
Intressant upplevelse.

Tack magnush605