Lummelundagrottan
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Mysig grotta

Rolig grotta med bra film om upptäckten av grottsystemet. Trevlig påläst guide som kunde svara på ... läs mer

Omdömet skrevs 27 augusti 2020
matvinochfamilj
Mönsterås, Sverige
från mobil enhet
Mer känd än märkvärdig egentligen

Grottan som sådan var lättillgänglig med borrat hål och dörr, med plant och fint golv att gå på ... läs mer

Omdömet skrevs 19 augusti 2020
VeniUltra
Hallands län, Sverige
Läs alla 340 omdömen

Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Är ni på Gotland så är ett besök värt i grottan. En bra guidad tur på 30 minuter. Filmen innan var inte nödvändig men bra i väntan.
Intressant upplevelse.

Tack magnush605
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Bra besök en regnig dag, kom ihåg att ta ned varma kläder då det endast är 8 grader i grottan. Guiden var mycket engagerad och berättade på frihand om det viktigaste.

Tack stefanlZ8775SF
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

Att besöka grottorna är ett måste om du är på Gotland. Guiden berättade bra och hade en del humor. Intressant att lära dig om olika formationer i grottorna och historien om grottorna. Vi passade även på att se den ursprungliga ingången efter visningen. Utställningen innan hade gärna fått innehålla en informationsfilm om hur grottorna skapats och mer om de olika stenformationerna

Tack nathaliesverige
Omdömet skrevs 1 juli 2020 från mobil enhet

Klart man besöka en gång och lite historia är ju aldrig fel
Guiden riktigt bra och gav bra beskrivning och info om historian

Tack MagnusLe
Omdömet skrevs 30 juni 2020 från mobil enhet

Jag och min man tyckte att det var en mysig liten grotta. Även intressant hur och vem som hittade alla de stora ”salarna”. Kan vara intressant för äldre barn att se och uppleva. Mysiga fik/lunchställen runt omkring, värt ett besök!

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack so-le-ka