Spara
Höjdpunkter från omdömen
En promenad i oktober

Så fint det är även i höstmånad oktober. Välordnat med tydliga skyltar. En fin damm och ett gulligt ... läs mer

Madelene C
Visby, Sverige
från mobil enhet
Grön oas

En härlig grön oas eller rättare skrivet en väldigt grön blommande oas nästan året runt. Det fina ... läs mer

Jan B
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 609 omdömen

Omdömet skrevs 6 september 2020 från mobil enhet

Botaniska trädgården ligger fint mitt i Visby innan gör ringmuren. Många fina inslag av blommor, konstverk och gångar.

Tack MorganO69
Omdömet skrevs 27 augusti 2020 från mobil enhet

Fina planteringar i olika färger och bra skyltar med namn på alla olika blommor och buskar. Fina gångar och lätt att hitta

Tack matvinochfamilj
Omdömet skrevs 26 augusti 2020 från mobil enhet

Mycket vackert och välskött grönområde med många häftiga träd och växter. En riktig oas i Visby. Ett måste för alla.

Tack Bohul
Omdömet skrevs 23 augusti 2020 från mobil enhet

Bra gratis guidekarta. Trevlig Park med många spännande nya träd och buskar. Välskött och fin indelning.

Tack ChristinaE1135
Omdömet skrevs 19 augusti 2020

På det hela taget en mycket trevlig om än ej fantastisk botanisk trädgård. I södra delen har ni S:t Olofs ruin, vilken i sin litenhet passar bra som en "krydda" i en sådan här trädgård snarare än som en sevärdhet i sig själv.

Tack VeniUltra