Spara
Höjdpunkter från omdömen
Super

Väldigt mysigt och enorm variation i alla växter. Trots slutet på oktober var detndå sprudlande av ... läs mer

sofiawells
Solna, Sverige
från mobil enhet
En promenad i oktober

Så fint det är även i höstmånad oktober. Välordnat med tydliga skyltar. En fin damm och ett gulligt ... läs mer

Omdömet skrevs 12 oktober 2020
Madelene C
Visby, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 611 omdömen

Omdömet skrevs 26 juli 2020

Det doftade verkligen härligt i denna oas inne i Visby. En skön paus i stadsvandringen. Rosorna är fantastiska. Skulle ha blivit en femma om det funnits någon form av barnaktivitet på området också.

Tack Keskitalo
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Mycket sevärd park med arboretum och blommor i skyddat läge. Stor upplevelse av skönhet i litet
format. Försök om möjligt följa med på en visning!
Fritt inträde.

Tack billnE2188HC
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Lite mindre, pittoresk, romantisk och väldigt vacker och välskött botanisk trädgård i anslutning till strandpromenaden i Visby.

1  Tack harildsjohanna
Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

En vacker och rofylld trädgård. Det blåste hårt från havet när vi var där, men botaniska trädgården ligger väl skyddat innanför muren så där var lugnt och fint.

Tack Fredrik O
Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Naturen i ett koncentrat, verkligen värt ett besök. Upplevelsen förändras utifrån säsong. Kameran blev full med bilder. Enda som förvånade oss var att det knappt fanns några insekter, såsom bin och humlor, det kändes lite sterilt ytan det inslaget. Väl värt ett besök.

Tack stefang788