Öppet i dag: 10:00 - 18:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
En och en halvtimme är för kort tid....

Vi besökte Visby och Medeltida Jul nu i helgen och i entrépriset ingick även inträde till Gotlands ... läs mer

Omdömet skrevs för 2 dagar sedan
298michaelj
Stockholm, Sverige
Intressant och bra utställningar

Vi spenderade några intressanta timmar här med att lära oss om Gotlands historia, vi är också i ... läs mer

Omdömet skrevs för 3 dagar sedan
nannalie
Stockholm, Sverige
Läs alla 408 omdömen

Omdömet skrevs 7 november 2018

Fornsalen är värt ett besök för alla. Fantastisk historia i unik miljö. Mycket trevlig och kunnig personal. Här finns något som intresserar var och en.

Datum för upplevelsen: april 2018
Tack EvalottaU
Omdömet skrevs 4 november 2018 från mobil enhet

Bra utställning som på ett intressant sätt visar och berättar Gotlands Historia. Utställningen fördelar sig över ett antal smårum och det är inte alltid tydligt var man ska gå. Under vårt besök fanns en separatutställning med naturfoto. Fantastiska bilder!

Datum för upplevelsen: november 2018
Tack SorenNyeboe
Omdömet skrevs 2 november 2018 från mobil enhet

Mycket intressanta arkeologiska fynd, sant väldigt vackra smycken och mynt från vikingatiden. Personalen är mycket välkomnande och trevligt. Ligger väldigt centralt, klart värt ett besök om man är i Visby. Gratis för barn (under 18) när vi kom.

Datum för upplevelsen: november 2018
Tack UffeBrazil
Omdömet skrevs 6 oktober 2018 från mobil enhet

Välgjorda fasta utställningar som visar Gotlands historia från istid till nutid, med fokus på vikingatid och medeltid.

Datum för upplevelsen: oktober 2018
Tack Fredrik E
Omdömet skrevs 7 september 2018

Här kan man vandra i flera dar. Tar tid att insupa hela Gotlands historia. Väldigt spännande. Intressant.

Datum för upplevelsen: maj 2018
Tack Elisabeth D