Öppet i dag: 10:00 - 18:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Faktiskt ett intressant museum

Det mesta av vad som grävts fram ur jorden på Gotland finns här. Det är mycket och det är ... läs mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan
Gunnar_i_Gbg
Gothenburg, Sweden
Mycket lärorikt och intressant museum

Fantastisk samling med resta stenar funna på Gotland. Mycket sevärt. Visar upp silverskatter, äldre ... läs mer

Grynet8
Stockholm
från mobil enhet
Läs alla 406 omdömen

Omdömet skrevs 22 augusti 2018 från mobil enhet

Stort museum. Mycket att se och lära sig. Fin butik där man kan köpa designprylar och böcker. Inte kul för riktigt små barn. Från skolåldern är lagom.

Tack Jengus1975
Omdömet skrevs 20 augusti 2018 från mobil enhet

Jag har varit på Fornsalen många gånger och blir aldrig besviken. Bra basutställningar med stort fokus på medeltiden (vilket väl är rimligt med tanke på Visbys historia). Även Gotlands tidiga historia kommer till liv. Det skulle vara fint med lite mer utställningar om den tidigmoderna och moderna tiden. Tack för ett superbra museum!

Tack Pepparmynta
Omdömet skrevs 9 augusti 2018 från mobil enhet

Fina utställningar och bra personal. Det enda som saknades var AC i utställningssalarna vid den extrema värmen

Tack Thea E
Omdömet skrevs 4 augusti 2018 från mobil enhet

Vi fann de flesta av utställningarna som mycket intressanta, men då det saknas luftkonditionering var det svårt att hålla koncentrationen uppe - även om den inplastade kartan servade väl som solfjäder.

Tack HenrikL1429
Omdömet skrevs 20 juli 2018 från mobil enhet

Lärorikt och intressant historia om Gotland genom århundraden. Att i lugn o ro läsa och kika på skatter som hittats och alla slag som Gotland varit med om.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack Ylva F