Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
LisaMarie E
Uppsala, Sverige

Trevligt centralt hotell

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 6 aug. 2023från mobil enhet
Vi bodde endast på hotellet och åt inte på restaurangen, vilket nog hade förhöjt upplevelsen. Deras innergård är otroligt mysig och det hade varit trevligt att äta där, men denna gång blev det inte så. Vi fick rum 10 som ligger alldeles intill baren i trädgården. Det medförde förstås vissa ljud in i hotellrummet men volymen var inte alltför hög och vi var trötta så det gick bra att somna ändå. Är man känslig för ljud ska man nog försöka få ett tystare rum om möjligt.

Rummets inredning var ganska typisk för hur hotell av den här klassen ser ut nu för tiden. För egen del hade jag kunnat tänka mig något lite murrigare och kanske lite mer annorlunda i stilen, för att passa med min bild av ett värdshus i en medeltida stad. Jag förstår dock valet av inredning och har inget emot den i sig, den är vilsam. Jag uppskattade detaljerna i form av fårskinn, fina mönstrade gardiner och produkter från L:lilla bruket på toaletten. Belysningen på toaletten var okej, inte så skum som den ofta är på hotell men jag den kunde gärna få vara lite starkare. Sängen var skön och det doftade gott i rummet.

Frukosten intogs på systerhotellet Kalk en kort skön promenad bort. Den var mycket bra! Precis lagom stort utbud och allt såg otroligt fräscht ut och var jättegott. Jag uppskattade särskilt granolan, hummusen och de goda tesorterna.

Sist men inte minst något om läget. Hotellet ligger mycket nära Almedalen och strandpromenaden. Det finns ingen egen parkering men det tar bara 5-6 minuter att gå från parkeringen vid kallbadhuset. Den enda nackdelen med läget är möjligen är möjligen att det är visst liv från gatan utanför. Vill man bo mer avsides och lugnare bör man välja ett annat boende.
Datum för vistelsen: augusti 2023
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
Frukost ingår
    900 kr
0.7 km från Värdshuset Lindgården
Visa fler hotell i Visby
Omdömet skrevs 23 november 2022 från mobil enhet

God mat, trevlig personal och mysig miljö. Vi drack god champagne som även fanns per glas. Jordärtkockssoppa, walkenbergare o plankstek intogs och avnjöts.
Vinlistan var fantastisk. Allt fanns representerat!
Värt priset? Njaaa…

Datum för vistelsen: november 2022
Tack anita a
Omdömet skrevs 4 augusti 2022 från mobil enhet

Tyvärr en besvikelse i år. Stressig servering där vi knappt hann få in fördrink innan maten kom. Brödet glömdes bort. Inget intresse i hur maten smakade och hur vi hade det under besöket. Inte vad vi förväntar oss av en av Visbys bästa restauranger. Maten dock god.

Datum för vistelsen: augusti 2022
Tack 784linneab
Omdömet skrevs 19 juli 2021 från mobil enhet

Fantastisk och prisvärd mat och miljö. Proffsig och väldigt trevlig personal, som gjorde allt för att vår upplevelse skulle bli bra och det blev den. Högklassiga drinkar och ett trevligt bemötande som gör att man vill återkomma. Underbar atmosfär.

Rumstips: Boka i god tid.
Datum för vistelsen: juli 2021
Tack 67henrikg
Omdömet skrevs 23 juni 2021 från mobil enhet

Fantastisk innergård. Boka detta för en kanon kväll. Bra mat med kunnig personal. Ser inte mycket ut från utsidan men desto finare på insidan. Rakt igenom ett fint betyg på alla rätterna som vi beställde. Måste bokas i förväg. Prova även deras fin bar.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack krillej
Omdömet skrevs 30 augusti 2020 från mobil enhet

Hittade ett ställe som var med i whiteguide så vi slog till. När vi kom fick vi ett trevligt bemötande och fick vårt bord direkt.
Vi valde lamm och blev inte besviken. Så otroligt vällagad och smakrik.
Genuin miljö som vi absolut rekommendera!

Datum för vistelsen: augusti 2020
3  Tack Sallytally