Boka nu, betala på plats
Travelocity
Orbitz.com
Destinia.com128 US$
Omdömet skrevs 17 oktober 2021 från mobil enhet

Trevligt hotell i centrala visby. Rummet hade två fönster och var ljust och rymligt. Lite märkligt med tv ovanpå minibaren, sladdarna var väldigt korta. Dammiga mörkläggningsgardiner och stopp i avloppet annars rent och fint. Frukosten var makalöst god men alldeles för få sittplatser, många vände i dörren. Rekommenderas!

Datum för vistelsen: oktober 2021
Tack flisen56
Viktoria Andersson, Hotelldirektör på Clarion Hotel Wisby, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Hej Flisen,

Tack för att du tog dig tid att ge lite feedback efter ert besök.
Vi önskar verkligen att du som gäst skall vara riktigt nöjd med din vistelse hos oss, särskilt servicen!

Jag beklagar att standarden på rummet inte riktigt levt upp till era förväntningar, så ska det såklart inte vara.
Din feedback är noterad och vidarebefordrad till avdelningsansvarig, som får följa upp det i sina rutiner och med sitt team. Det var mycket bra åsikter och återkoppling som vi ska ta till oss och arbeta med, tack för att du hjälper oss bli bättre!

Vad kul att läsa att ni i övrigt haft en fin vistelse hos oss och att ni uppskattade vår härliga frukostbuffé.

Återigen, tusen tack för dina kommentarer och på återseende!

Varma hälsningar,
Hotelldirektör

Omdömet skrevs 13 oktober 2021

En allmänt positiv personal gjorde att besöket fick en god känsla med positiv atmosfär. Personalen har god koll på Visbys sevärdheter och restauranger. De har också en förmåga att hjälpa till att lösa vardagsproblem för gästerna.

Datum för vistelsen: oktober 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack nordicchoice
Viktoria Andersson, Hotelldirektör på Clarion Hotel Wisby, svarade på det här omdömetSvarade 16 oktober 2021

Tusen tack för en fin review, vad härligt att höra att du haft det bra hos oss! Visby är verkligen en pärla att besöka, oavsett om det är för restaurangerna eller sightseeing i gränderna.

Hoppas vi ses snart igen!

Hälsningar
Hotelldirektör

Omdömet skrevs 28 september 2021 från mobil enhet

Levde inte alls upp förväntningar!
Vi åkte dit dagen efter vi gift oss för att koppla av. Kontaktade hotellet och önskade oss ett fint rum då vi var nygifta. Kommer till hotellet och tilldelas ett rum med två enkelsängar..
Ber att få byta rum, kommer då till ett rum som var otroligt dåligt städat och luktade gammalt - detta rum hade två dubbelsängar (?)
Bad ännu en gång om ett annat rum - inget fanns tillgänglig förutom sviten som skulle kosta 4500 kr ytterligare - kände att det inte var värt priset.
Blev erbjudna kompensation på 1500 - plus på det, men då skulle vi få bo i det rum som luktade och var dåligt städat.
Visade bilderna från Expedia och fick svar att det var i den moderna byggnaden de rummen fanns och där var inga lediga. Hotellet hade inget med deras bilder att göra, otroligt stor skillnad på den äldre och nya byggnaden!
Det illaluktande rummet dödade romantiken ganska snabbt så gick ner igen. Då helt plötsligt fanns där ett rum i den moderna byggnaden - bra löst!
Problemet var att detta tog nästan 2 timmar att fixa, lagom pigga på detta dagen efter bröllop!
Var dessutom sugna på roomservice, vilket inte var tillgängligt på grund av Corona (fullt förståeligt). Fick då till svar att vi kunde beställa från Foodora, de flesta restauranger hade dock stängt eftersom klockan blivit över 21..

+ till den kvinnliga receptionisten som försökte hjälpa oss otroligt mycket!
+ läget på hotellet är helt perfekt och nära till allt!

- kunde förberett ett rum bättre, framförallt när man kontaktat innan!
- dåligt städat och slitna rum i den äldre byggnaden.
- frukosten var inte alls lika hög nivå som man är van vid hos Clarion. Fick sitta utomhus under tak vid plastbord.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack Blidde
Viktoria Andersson, Hotelldirektör på Clarion Hotel Wisby, svarade på det här omdömetSvarade 7 oktober 2021

Hej,

Tack för er review och feedback efter ert besök hos oss. Gissar att detta var i somras eftersom ni ätit frukost ute vår trädgård?

Under sommaren har vi väldigt hög beläggning vilket gör det lite svårt med specifika rumsönskemål om vi inte fått förhandsinfo och förberett innan ankomst. Skönt att det till slut löste sig, även om det såklart förtagit lite på er upplevelse och det har jag full förståelse för.

Hoppas att ni trots det haft en fin vistelse i Visby och att bristerna inte skuggat ert firande alltför mkt.

Ha en fin höst så hoppas jag vi får en ny chans i framtiden att visa oss från en bättre sida.

Vänliga hälsningar,
Viktoria

Omdömet skrevs 11 september 2021 från mobil enhet

Var här på semester i tre dagar. Hade valt ett lite större rum som vi var mer än nöjda med. Personalen var mycket trevliga och tillmötesgående under hela vår vistelse. Stort hotell, lite klurigt att lära sig o hitta. Väldigt bra läge och lätt att ta sig runt. Parkering gick att boka via hotellet.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Restyp: Reste ensam
Tack annelieh_12

Stort tack Annelie för din review!
Hoppas att ni haft en mysig vistelse i Visby och att vi får glädjen att välkomna er snart igen.

Hälsningar

Omdömet skrevs 8 september 2021

Allt var kanon utom just frukosten! Ett flertal frukostar vill man ej återuppleva är väl betyget på dessa. Man hade ju bokat frukosttid då borde det funnit plats att sitta på !! Så bokad frukosttid OCH då även bokat bord VISST eller hur??!!

Datum för vistelsen: september 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Daydream04063225543
Viktoria Andersson, Hotelldirektör på Clarion Hotel Wisby, svarade på det här omdömetSvarade 9 september 2021

Tack för din feedback!
Självklart ska det vara så, jag beklagar att det krockar och att vissa gäster kommit utanför sin bokade tid.
Hoppas att ni i övrigt har haft en fin visit i Visby och hos oss på Clarion.

Varma hälsningar