FindHotel
Travelocity
ZenHotels.com135 US$
2025 av 1 238 omdömen
Omdömet skrevs 28 juli 2021

Tyvärr alldeles för dyrt och numera också ganska charmlöst. Det här en gång en favorit. Man tror man ska få ett bra pris och ett bra rum när man bokar direkt på hotellets hemsida. Tyvärr besviken.
Trevlig personal.

Tack Tomas442021
Viktoria Andersson, Hotelldirektör på Clarion Hotel Wisby, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2021

Hej Tomas,

Tack för att du tog dig tid att skriva en review efter er vistelse hos oss. Vi önskar verkligen att du som gäst skall vara riktigt nöjd med vårt hotell, allra helst vår service! Vi jobbar varje dag med att förbättra oss och dina synpunkter är ovärderliga för oss i det arbetet!

Jag beklagar att vi inte levt upp till förväntningarna denna gång. Efterfrågan på hotellrum och boende i Visby & på Gotland har denna sommar varit rekordhögt, vilket också avspeglar sig på priserna. Kan rekommendera ett besök under vår eller höst när det är lite lägre priser och framförallt lite mer svängrum på restauranger osv.

Återigen, stort tack för din feedback.

Önskar dig en fortsatt fin sommar och hoppas att vi får välkomna er igen!

Varma hälsningar,

Omdömet skrevs 27 juli 2021

Läget var 100%, nära stan, havet och färjan. Jättetrevlig och hjälpsam personal. Frukosten var god. Ska man klaga på nåt så var de lite tråkigt utbud av bröd, rummet var väldigt litet och trångt och svin varmt men vi fick en fläkt av personalen så de var helt ok! Visby är fantastisk! Kommer definitivt tillbaka och tänker stanna på Clarion igen!

Tack AmyT023
Viktoria Andersson, Hotelldirektör på Clarion Hotel Wisby, svarade på det här omdömetSvarade 28 juli 2021

Wow Amy, full pott! Stort tack för fin review, härligt att höra att ni haft det bra hos oss!
Så kul att personalens service stack ut och att ni uppskattade hotellets perfekta läge mitt i stan! Jag tar dina kommentarer vidare gällande frukostutbudet samt värmen på rummet, tack för att du gör oss uppmärksamma på det!.

Önskar dig en fortsatt fin sommar och hoppas att vi får välkomna er igen!

Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Trevligt hotell med gott bemötande. Vårat Standard Dubbelrum var fint och rent. Inte jättestort men fullt tillräckligt. Utsikt över hamnen. Frukosten var jättebra. Något oflexibelt bokningsystem runt frukosten, förstår att det behövs pga covid 19, men rörigt och oklart. Trevlig hotellbar, bra parkering och jättefint läge.

2  Tack AndersL510

Hej Anders,
Stort tack för din fina utvärdering efter er vistelse hos oss!
Så kul att höra att ni gillade rummet och att städningen var bra, och att ni uppskattade den fina utsikten ut mot Visby Hamn.

Tar dina kommentarer kring frukostbokning vidare till min F&B Manager, det är ett viktigt verktyg för oss för att säkra logistik och flöden på frukost, men det kan alltid finslipas och bli bättre :)

Önskar er en fortsatt fin sommar och varmt välkommen tillbaka till oss!

Hotelldirektör

Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

Bedrövlig upplevelse. Bokade hundrum och fick övernatta i ett rum med känsla av inredd städskrubb på bottenvåningen/markplan utan diffuseringen gardiner, trasiga glödlampor och ingen aircon, men dyrare än ett vanligt rum! Antingen var vi tvungna helt dra för dimoutgardinerna så rummet blev helt svart, eller klä om för gatans publik! Så uselt. Sängarna gled i där, kuddarna knaggliga och osköna, och med en 100watts lampa ovanför sängen kändes det som vi fick övernatta i personalens omklädningsrum. Frukosten var inget extra över en traditionell hotellfrukost utan extra piff och omsorg och varje morgon fick vi byta tallrikar då fåglarna stora kajor) invaderade borden. Superäckligt!
Personalen var oengagerad och hjälpte löste inte våra behov.
En hotellvistelse under all kritik både i service, upplevelse och prisklass. Rekomenderar att ni lägger era pengar på ett annat kvalitativt hotell än Clarion Visby. Så missnöjd. Dyrt och dåligt.. OM du bokar hundrummet ( av oss kallat boskapsfållan).

Rumstips: Se till att säkerställa att ni inte får ett rum i markplan så ni behöver byta om inför publik eller i bäckmörker med strålkastare på 100wat
Datum för vistelsen: juni 2021
Tack fritchen
Viktoria Andersson, Hotelldirektör på Clarion Hotel Wisby, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2021

Hej Frida,
Tack för att du delar med dig om din vistelse både här och via vår gästenkät. Jag har återkopplat till dig via vårt interna system och inväntar återkoppling från dig för att följa upp det som gått fel.

Ser fram emot din återkoppling!

Omdömet skrevs 23 juli 2021

Förväntade mig ett fräschare rum då bilderna endast visar nyrenoverade rum medan vi fick bo i ett gammalt rum som var rätt ofräscht. Städningen var katastrofal - vattenglas såg använda ut, bäddningen var under all kritik, vi fick inte rätt antal handdukar, vi fick ingen ny tekopp efter en använts och så vidare... Däremot bra frukost med olika alternativ, även för den som är laktosintolerant och bemötandet i receptionen var alltid bra. Läget är visserligen bra och jag förstår att priset höjs på grund av det, men vi hade förväntat oss ett fräschare hotell med bättre standard. Städningen är otroligt viktig för helhetsintrycket och vi hörde redan vid ankomst att en gäst klagade på städningen, så vårt rum var inget undantag...

Tack 223malinr

Hej,
Tack för att du tog dig tid och recensera er vistelse hos oss. Vi önskar verkligen att du som gäst skall vara riktigt nöjd med din vistelse hos oss, särskilt servicen!

Jag är ledsen att läsa om städningen av ert rum, så ska det såklart inte vara. Dina synpunkter är noterade och vidarebefordrade till vår husfru, som får följa upp detta med berörd personal.

Jag skulle gärna vilja skicka dig en kompensation för det som skett, återkom med din adress så ser jag till att ni får ett litet förlåt från oss i postlådan.

Tack snälla för att du tog dig tid och skrev till oss och för att du hjälper oss bli bättre! Jag hoppas vi ska få lov till att träffa dig fler gånger trots din senaste upplevelse.

Glad sommar!

Mvh,