Kostnadsfri avbokning till den 22-08-26
Boka nu, betala på plats
Travelocity160 US$
Trip.com161 US$
Omdömet skrevs 4 juli 2022

Vårt första, men absolut inte sista, besök på S:t Clemens. Otroligt vackert litet hotell i flera gamla hus mitt i centrala Visby. Vi fick bo i gamla skomakeriet, med ingång från trädgården och utsikt mot S:t Clemens ruin. Mycket fräscht rum med sköna sängar. Frukosten hade allt utom varma rätter, var vackert upplagd och kunde avnjutas i matsalen eller i någon av trädgårdshörnorna. Överallt fanns välskötta blomsterarrangemang och mysiga små sittplatser. Till och med laddningsuttag på den pyttelilla parkeringen. Och inte minst blev vi väldigt omsorgsfullt och fint mottagna och bemötta under hela vår vistelse. Hit kommer vi egen, längtar redan!

Rumstips: "Skomakaren" och ytterligare några rum har ingång direkt från lilla trädgården.
Tack citronanka
Omdömet skrevs 4 juli 2022

Bor ingen annan stans när jag besöker Gotland.

Trevlig personal och miljö.

Suveränt läge. Nära stora torget, men ändå väldigt lugnt.

Bra frukost, men kunde önskat lite mer varma alternativ, så som en äggröra eller liknande. Härlig innergård

Datum för vistelsen: juli 2022
Tack henrikh971
Carl von Schulman, Owner på Hotell S:t Clemens, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Tusen tack för ditt superfina betyg Henrik! Att du alltid väljer att bo här när du kommer till Gotland värmer mycket ska du veta, vi älskar återkommande gäster så vi ser fram emot att ses igen, varmt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs 8 juni 2022

Litet hotell utspritt i många äldre byggnader och trevlig personal. Passar bra för den som ska göra Visby då hotellet har ett perfekt läge innanför murarna. Dock är rummen och övriga utrymmen trånga så den som vill ha gott om space bör söka sig ett annat hotell.

Tack 62Ulf
Carl von Schulman, Owner på Hotell S:t Clemens, svarade på det här omdömetSvarade 23 juni 2022

Tack för din fina recension Ulf! Visst är det ett bra läge på hotellet som ligger centralt i stan men ändå i ett lugnt område. Vi har flera olika rumskategorier och om du önskar bo i ett större rum kan jag rekommendera våra dubbelrum superior nästa gång du kommer, för vi hoppas att du kommer tillbaka till oss igen.
Glad midsommar och varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 6 juni 2022

Rekommenderar detta hotell starkt! Superfina rum och bra frukost. Väldigt familjär kännsla och man får en stark känsla av att det är många återkommande gäster. I receptionen hjälper dom gärna till att hitta bra restauranger och cykelutflykter, kunde inte vart mer nöjd mer vår vistelse!

Tack iolsso735651
Carl von Schulman, Owner på Hotell S:t Clemens, svarade på det här omdömetSvarade 11 juni 2022

Din underbara recension och toppbetyg gör oss väldigt glada Isabella!
Jag hoppas att även du blir en av våra återkommande gäster, du är varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 2 juni 2022

Efter att ha varit på ön varje sommar i 10-15 år när barnen var små (senast -97) ville vi nu återuppleva en del av de platser vi då var på nu med vänner. Utgångspunkt fick bli Hotel S:t Clemens som vi valde efter ett trevligt telefonsamtal under mars månad. Oerhört vilsam och härlig atmosfär. Nära till mycket. All personal (reception, frukost, de som fixade till rummen) väldigt positiva och serviceminded. Nästa visit på Gotland blir självklar på S:t Clemens Verkligen att rekommendera!

Datum för vistelsen: maj 2022
Tack 582christera
Carl von Schulman, Owner på Hotell S:t Clemens, svarade på det här omdömetSvarade 10 juni 2022

Jag ler stort efter att ha läst din underbara recension från er vistelse här hos oss! Det var fint att ha er här och jag hoppas att det inte dröjer lika länge tills ni kommer tillbaka igen, ni är såååå välkomna tillbaka.