Kostnadsfri avbokning till den 21-09-24
Boka nu, betala på plats
Expedia.com115 US$
Priceline115 US$
FindHotel115 US$

Personalen var jättetrevlig, rummet var rent och fräscht och frukosten väldigt bra! Centralt läge med nära till stora torget och alla restauranger där. Mysig atmosfär med St Clemens ruin i anknytning till hotellet. Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack sannasnilsson
Carl von Schulman, Ägare på Hotell S:t Clemens, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Tack Sanna, vilken fin recension du ger oss! Jag blir så glad att läsa att du uppskattade rummen och läget på hotellet , frukosten och oss som jobbar här, tack för de värmande orden och för att du rekommenderar oss till andra, det är det bästa betyget för oss och sen hoppas vi även att vi får se er här igen, ni är varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 9 augusti 2021

Hotellet är beläget i en tystare del av Visbys innerstad samt på gångavstånd till allt innanför murarna och med "krypavstånd" till den vackra Botaniska Trädgården. Hotellet har en enastående vacker innergård där frukosten kan, vid vackert väder, avnjutas och personalen är mycket serviceinriktade. Det finns t.o.m. tre P-platser i direkt anslutning vilka är ekiperade med laddare och det är imponerande, MEN det är MYCKET trångt att köra in/ut för att nyttja dessa! Personalen är dock behjälpliga om så krävs.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack AndNil1

Tusen tack för din fina recension från er vistelse här hos oss! Visst är det en bra start på dagen att kunna njuta av frukosten på innergården vid en ruin från 1200-talet! Fint att höra att ni trivdes bra här hos oss och att ni uppskattade oss som jobbar här!
Jag önskar er en fin sensommar och varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 21 juli 2021

Vi åkte under dagar då det var över 25 grader och bodde i en takvåning. Bodde på samma hotell även året innan på innergården. Blir så varmt på natten och ac saknas. Öppnade fönster och hade två små fläktar på rummet som låter något oerhört. Betalade över 12000 för 3 nätter och sov så dåligt. Två små enkelsängar som glider isär. Ta med eget schampo och balsam finns en pump på väggen med schampo/duschkräm som på budgethotell. Trevlig personal och fin miljö men saknar helt komforten för att jag ska komma tillbaka

Tack Charlotteeke
Carl von Schulman, Owner på Hotell S:t Clemens, svarade på det här omdömetSvarade 24 juli 2021

Tack Charlotte för att du tagit dig tid och skriva om din upplevelse hos oss. Vi är glada över att läsa att du trivdes så pass bra hos oss förra sommaren att du valde att komma tillbaka även i år. Vi är givetvis å andra sidan ledsna över att vi inte lyckades leva upp till förväntningarna detta år. Det är i synnerhet beklagligt att du sovit så dåligt. I år har varit en väldigt varmt sommar, på gott och ont. Vi har hitintills tyvärr inte haft någon möjlighet att sätta in AC i våra rum då byggnaderna är gamla och det finns omfattande restriktioner från myndigheterna för vad man får och inte får göra med dem. Några nätter per år så blir det väldigt varmt. I år har det varit flera nätter än vanligt. Fläktarna som du säger är små och ljudliga är nyinköpta för i år. Vi tyckte de var fina och passade bra på rummen men nu när påpekar att ljudnivån är ovanligt hög så har jag kollat detta och det stämmer. Detta var ett dåligt köp och vi kommer att titta på nya lösningar. Varmt tack för att du gör oss uppmärksamma på problemet.

Vad gäller priset så är det efterfrågan som styr detta. Du bodde nu mitt i juli vilket alltid är den period med högst tryck på hotellrum i Visby. I år har det varit en ännu högre efterfrågan än tidigare år just i juli och priset följer efter. Första halvåret var efterfrågan långt lägre än vanligt och priserna därefter. Framöver lär gamla mönster komma tillbaka till stor del och då gäller en mildare efterfrågan redan i september. Perioden oktober till april så brukar efterfrågan vara väldigt låg och priset för ditt rum kan vara mindre än en tredjedel av vad du betalar i juli. Vågar du så testa oss gärna då. Det är fortfarande samma rum och samma bemötande och miljö. Men efterfrågan och vädret är betydligt svalare vilket blir fördelaktig på flera sätt om man vill.

Med det sagt lovar vi att se över fläktarna och göra allt vi kan för att skapa en riktigt bra upplevelse för alla gäster, året om, även mitt i sommaren. Tack för att du tog dig tid att skriva!

Med vänlig hälsning
Carl von Schulman, ägare

Omdömet skrevs 19 juli 2021 från mobil enhet

Stannade bara förbi för en fika och blev överraskad över hur mysigt det är här. Trädgården i innergården är toppen och angränsar till en ruin också. Blev bemötta av en jättetrevlig kvinna som gjorde att vi kände oss varmt välkomna. Kommer definitivt besöka igen och även testa bo på hotellet nästa gång man besöker Visby:)

Tack elin_9301

Tack Elin för din fina ord! Vad roligt att ni hittade oss av en slump under er promenad i stan och ännu roligare att ni fick ett sådant fint första intryck. Vi hoppas att vi så småningom får chansen att ta hand om dig även som gäst på hotellet. Du är varmt välkommen så fort tillfälle ges!

Omdömet skrevs 15 juli 2021

När pandemin nu avtar, så är det härligt att än en gång kunna resa till Visby och besöka Hotell S:t Clemens för en solig sommarhelg. De märkliga tider vi lever i har inte dämpat det glada och välkomnande bemötande man alltid får på Clemens. Det är det mysigaste hotellet i Visby, och med sina två innergårdar så är det inga problem att sitta utomhus och äta frukost utan trängsel. Många av rummen har också egen ingång direkt från innergårdarna. Läget är oslagbart, innanför ringmuren, lugnt, men ändå med ett kort avstånd till alla uteserveringar i Visby innerstad.

Tack PatrikSW
Carl von Schulman, Ägare på Hotell S:t Clemens, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Tusen tack för dina underbara ord Patrik, det var så fint att ha er här igen! Visst har det varit ett märkligt år med pandemi och vi är väldigt glada, tacksamma och ödmjuka över den fantastiska sommar vi har haft med underbara gäster och fantastiskt väder!
Jag hoppas vi ses snart igen, ni är varmt välkomna tillbaka!