Mycket trevligt och familjärt hotell med endast 5 minuters gångavstånd in till centrum i Visby. Bra service och personalen är mycket mån om sina gäster! Trevliga och ombonade rum med allt du behöver! Rekommenderas!

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack anderssoni
StClemens, Kundansvarig på Hotell S:t Clemens, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Tusen tack för din fantastiska recension och att du rekommenderar oss till andra! Visst har vi ett bra läge på hotellet, nära till allt men ändå i ett lugnt område i stan. Att du uppskattar vår service och oss som jobbar här värmer lite extra att höra!

Jag önskar dig en fin fortsättning på sensommaren och varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 4 augusti 2019

Mysigt hotell mitt inne i Visby. Nära till allt precis bredvid botaniska trädgärden och några hundra meter till stora torget. Trevligt och lugnt. Liten parkering så glöm inte att boka parkeringsplats om du har bil.

Tack Anette L
StClemens, Kundansvarig på Hotell S:t Clemens, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2019

Tack snälla Anette för ditt kanonbetyg! Visst ligger hotellet i ett bra läge i innerstaden, nära till allt men i en lugn del av staden. Jag önskar dig en fin fortsättning på sommaren och varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 30 juli 2019 från mobil enhet

Här möts man av trevlig personal som vill hjälpa till så att semestern ska bli en fullträff och det blev den mycket tack vare detta mysiga hotell.

Läget är mycket bra ,närma till det mesta men väldigt lugnt och trevligt .
Granne med den botaniska trädgården ,på några minuter så ör du nere på den härliga motionsvägen som går precis nere vid havet .

Innergården är mycket mysig och hör bjuder man på kaffe med dopp varje eftermiddag under några timmar .
Innergården är också granne med en gammal ruin även det väldigt trevligt .

Rummen ör inte supermoderna utan lite gamla ,men sängarna i vårt rum var mycket bra .

Vad kan bli bättre ,ja då säger jag logistiken vid frukosten ,
den känns inte genomtänkt utan alla bara springer runt runt .
Kaffehörnet blir fullt om en person står där,det kan bli bättre .

Nästa gång vi besöker Gotland på sommaren kommer vi garanterat tillbaka.

Tack Mno4

Tusen tack för ditt toppenbetyg och för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse av att bo här hos oss, det betyder mycket ! Tack för tipset om att se över logistiken på frukosten, vi har jobbat en hel del med den men vi kan alltid bli bättre. Jag blir så glad när du skriver att du uppskattar vår service och att du vill komma tillbaka och bo hos oss nästa gång du kommer till Gotland, du är varmt välkommen!

Omdömet skrevs 23 juli 2019 från mobil enhet

Hotell S:t Clemens är ett jättemysigt hotell med perfekt läge innanför ringmuren. Vi fick dock direkt en oväntad upplevelse när vi kom in i det mysiga rummet. Rummet (rum 12) var jättevarmt säkert runt 30 grader trots att det var kyligt ute. Vi trodde värmen varit på av misstag och började vädra för fullt men eftersom rummet ligger i gatunivå mot gatan var vi tvungna att stänga fönstret. Den natten sov vi inte bra. Vi kontaktade personalen dagen efter och de kom dit och konstaterade att inget var fel och skyllde på att huset är gammalt. Även våra rumsgrannar från Australien i rum (11) hade samma jobbiga upplevelse. På ett hotell i denna prisklass förväntas man inte få vara med om en sådan här negativ upplevelse och när man dessutom får ett nonchalant bemötande då blir man riktigt besviken.

Tack kristera2015
StClemens, Kundansvarig på Hotell S:t Clemens, svarade på det här omdömetSvarade 30 juli 2019

Tack för att ni hör av er! Jag beklagar verkligen att ni kände er nonchalerade av oss som jobbar här, det får inte hända och vi ber så mycket om ursäkt för det! Vi har tyvärr ingen AC i våra rum eftersom vi är begränsade i vad vi får göra med våra byggnader från 1600- och 1700-talen och när solen ligger på kan det bli varmt på rummen, vi har fläktar på alla rum men jag förstår att ni hade det extremt varmt i ert rum och vi borde absolut ha hanterat det på ett bättre sätt! Det betyder mycket för oss att ni hör av er och berättar om er upplevelse här hos oss för att vi skall kunna förbättra vår service så det tackar vi för och hoppas att ni ger oss en ny chans och kommer tillbaka till oss igen, ni är varmt välkomna!

Vänliga hälsningar från Agneta Larsson på S:t Clemens

Omdömet skrevs 23 juli 2019

Kan varmt rekommendera detta ställe! Supertrevlig och tillmötesgående personal!
Det enda som kunde varit bättre var det varma rummet (nr20) annars var allt tipp topp! Parkeringen var också lite dyr 195:-/natt men också ok, då vi bara stannade en natt. Det bästa var helt klart frukosten med massor att välja på, fräscht och gott!

Tack Madelene44
StClemens, Kundansvarig på Hotell S:t Clemens, svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2019

Tusen tack för ditt fina betyg Madelene, underbart att höra att du uppskattade vår frukost och oss som jobbar här!
Vi önskar att vi kunde ha AC på rummet men eftersom hotellet ligger i gamla hus från 1600- och 1700-talen är vi begränsade med vad vi får göra, därför har vi ställt in fläktar på rummen som kan hjälpa till att svalka lite.
Jag önskar dig en fin fortsättning på sommaren och varmt välkommen tillbaka!