Best Western Strand Hotel
Clarion Hotel Wisby(Visby)
Clarion Hotels
TripAdvisor
Omdömet skrevs 19 juli 2017

Jag gillar Strand hotell. Inte minst läget. Det ligger lite vid sidan av kaoset i Almedalen under politikerveckan men fortfarande bara en kort promenad till allt liv och alla restauranger. Den här gången stannade jag i en vecka. Jag fick ett riktigt trevligt rum ovanpå en smal gränd som ledde vidare upp i Visbys gamla stad. Rummet var inte stort, men mysigt och välkomnande efter en dag i trängseln. Lägg därtill hjälpsam och vänlig personal – och god frukost – kan det bli bättre än så?
Ett enda litet minus. Sängen. Inte speciellt bekväm.

• Bodde här: juli 2017, reste i arbetet
Tack Ringson
Monica H, Front Office Manager på Best Western Strand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 21 juli 2017

Hej Ringson!
Stort tack för ert fina omdöme och era fina ord!
Roligt att höra att ni trivdes så bra under er vistelse och uppskattade ert rum.
Vi beklagar att ni kanske inte fick bästa sömnen på grund av sängen, vi tar vidare denna information!

Vi hoppas på att få se er hos oss igen!

Omdömet skrevs 14 juli 2017

Otroligt mysigt hotell med stor variation. De många rummen är placerade i olika byggnader vilket ger en personlig prägel. Servicen är topp och faciliteterna med råge tillräckliga. Mycket trivsamt och trevligt. Ska ni göra Visby några dagar är Strand en perfekt utgångspunkt.

• Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack Spanyard
Monica H, Front Office Manager på Best Western Strand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 15 juli 2017

Hej Spanyard,
stort tack för det fina omdömet! Härligt att höra att ni hade en bra vistelse hos oss och att vår personal tog väl hand om er.

Vi hoppas på att få se er här igen!

Omdömet skrevs 11 juli 2017

Bra och prisvärt hotell som håller hög standard och som ligger bra till innanför murarna och nära kruthuset och Almedalen. Rummen var rena och fräscha med bra standard och utmärkta bad / dusch utrymmen. Frukosten var verkligen delikat och baren en upplevelse. Återkommer gärna till Strand Hotell.

• Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack Gunnar P

Hej Gunnar,

Stort tack för ditt fantastiska omdöme, det glädjer oss att höra att ni hade en bra vistelse hos oss och att ni trivdes på vårt hotell!

Vi hoppas på att få se er hos oss även i framtiden.

Varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 21 juni 2017 från mobil enhet

Spenderade tre nätter på detta hotell i samband med cykelsemester. Frukost, sängar och rum mycket bra. Bastun tog lite tid på sig att bli varm. Bra läge för exkursioner i Visby. Nära till Gotlands Fornsal och Maria kyrka samt hela strandremsan.

Bodde här: juni 2017, reste ensam
Tack Johan A
Monica H, Front Office Manager på Best Western Strand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 4 juli 2017

Hej Johan!

Stort tack för ditt fina omdöme, härligt att höra att ni trivdes under er vistelse och att ni uppskattar vårt läge!

Varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 12 juni 2017

Nära stranden och centrum. Trevlig personal i reception. Alldeles för långt att gå om man bor i rum 332, som ligger längst bort från receptionen och nyckelkort strejkar (fick springa tillbaka till reception hur många gånger som helst). Frukost: inget att hurra. Kunde ej röra äcklig bacon, simmade i fettet (halvrå). Sängen var bra med sköna kuddar.

Tips för att välja rum: Nära reception
  • Bodde här: juni 2017, reste som ett par
Tack Susanna P
Monica H, Front Office Manager på Best Western Strand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 14 juni 2017

Hej Susanna!

Stort tack för ditt omdöme. Trevligt att höra att ni gillar vårt läge samt att vår personal var tillmötesgående!

Tråkigt att höra att ni fick springa extra för nyckelns skull, vi är medvetna om att korten kan vara väldigt känsliga och ser på nya lösningar för framtiden.
Jag tar även vidare feedbacken om frukosten.

Jag hoppas på att vi får se er hos oss i framtiden och att ni då får en bättre upplevelse!

Med vänlig hälsning
Monica Hagström