Omdömet skrevs 3 juni 2017 från mobil enhet

Bra läge mitt i Visby. Kanske därför man har rutiner baserade på att kunden alltid finns. Här blinkar man med ljuset 23.40 för att gästerna skall förstå att det är dags att gå och lägga sig (lite DDR känsla). Jättetrevlig personal, men relativt priset låg standard på det mesta. Frukost precis ok, rum enkla men inte mer!

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack K_Thomas_G
Monica H, Front Office Manager på Best Western Strand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 juni 2017

Hej Thomas,

Stort tack för ditt omdöme! Roligt att höra att vår personal har tagit väl hand om er under er vistelse hos oss.

Vi ber om ursäkt för lamporna i lobbyn, det verkar vara något elfel som gör att de dämper/lyser upp av sig själva emellanåt, det var absolut inte meningen att schasa iväg er! Vi vill jättegärna att ni sitter så länge ni önskar.
Vi skall självklart se över lamporna.

Vi hoppas på att få se er hos oss igen!

Omdömet skrevs 3 juni 2017 från mobil enhet

Trots att hotellet väl är ett av Visbys större är det personligt. Bara det faktum att man har ett bibliotek intill lobbyn är värt ett stort plus! Trevlig personal, bra frukost och fin liten poolavdelning. Spännande passager mellan de olika huskropparna. Rummen varierar såklart i en samling äldre byggnader - mitt var ganska litet, inrett i 1980-talsstil (välvårdat, ska sägas) och med dålig ventilation. Men sängen var bra.

Datum för vistelsen: juni 2017
Restyp: Reste i arbetet
1  Tack Arcoman
Omdömet skrevs 6 maj 2017

Lite slitet hotell som ändå var ok, dock kändes det inte som ett 4 stjärnigt hotell ändå. Jag hade bokat ett dubbelrum i tre nätter och hamnade i en "skrubb" på vinden som var mer i stil med ett vandrarhemsrum. Det var inga problem att byta när jag sa till och det visade sig vara ett budget rum de placerat mig i ( utan att jag beställt eller bett om det). Hade dock uppskattat någon form av lite gest då de missade detta. Vi var ett stort sällskap på nästan 100 personer och då jag kom ett dygn innan hade det varit lätt att byta upp mig till ett finare rum som kompensation.
De missade även att ge mig mat/ dryck checkar som BW medlemmar brukar få. När jag skulle betala gick det inte att dra av i efterhand på ett rätt osmidigt vis, vilket inte heller handlar om pengarna utan mer trevlig service.
Stort plus till fantastisk god mat alla dagar!

Rumstips: Kolla att det inte är ekonomirum ni får då ni bokar vanligt rum!
Datum för vistelsen: maj 2017
Tack LenaS67
Omdömet skrevs 5 maj 2017 från mobil enhet

Trevligt hotell, väldigt bra läge och god mat! Vi hade ett dubbelrum med soffgrupp. Det enda som var lite knepigt var att det var en skjutdörr till WC. Inte direkt ljudlöst så man kan inte smyga upp på natten om man behöver besöka det. Ingen aning om de andra rummen var likadana. Det kändes inte som att man kunde stänga dörren om sig direkt heller. För övrigt jättebra, kanonfrukost, lunch och middagar. Vi provade aldrig SPA delen men hörde att den var fin. Trevlig personal och väldigt bra läge!

Datum för vistelsen: maj 2017
Tack SusAll2014
Monica H, Front Office Manager på Best Western Strand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 12 maj 2017

Hej Susanne,

Stort tack för din feedback och ditt fina omdöme!
Vad roligt att höra att er vistelse (trots oljud från dörr) var bra och att ni trivdes på vårt hotell!
Det är några få av våra rum som har dessa skjutdörrar till toaletterna, men det kommer ändras någon gång under hösten då vi kommer byta ut dem. Då hoppas vi på att ni slipper högljudda toalettbesök om nätterna!

Ni är hjärtligt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 3 maj 2017

bra hotel som ligger bra till innanför ringmuren.
nära till Almedalen, många restauranger i närheten.
Rummet var till full belåtenhet, och vi fick tillgång till rummet redan strax efter 10 på förmiddagen.
god frukost.

Datum för vistelsen: april 2017