Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com94 US$
Vio.com85 US$
Travelocity94 US$
Priceline85 US$
Agoda.com95 US$
Omdömet skrevs 25 oktober 2022 från mobil enhet

Mysigt hotell med historisk känsla i Visby intill Domkyrkan. Mycket trevliga ägare och personal. Måna om att gästerna trivs och har det bra. Sköna sängar. Bra läge, gångavstånd till allt. Enklare frukost men med många alternativ och nybakat bröd. Rekommenderas

Datum för vistelsen: oktober 2022
Tack 443petraw
Ulrika Wiklander, Ägare på Hotell Helgeand Wisby, svarade på det här omdömetSvarade 7 november 2022

Tack för din recension och rekommendation!

Omdömet skrevs 11 oktober 2022

Fantastiskt läge! Mycket historia. Fantastisk o vänlig personal. Fin omgivning. Rent och fräscht. Stort rum. Mycket enkelt o spartanskt. Sköna sängar. Väldigt litet handfat o utrymme på toalett. Lite utrymme för kläder o dyl. Saknade lite varmt på frukost. (Det visste vi dock om)

Datum för vistelsen: oktober 2022
Tack rekommenderas
Omdömet skrevs 27 juli 2022

Jag har bott på de flesta hotellen i Visby, och det här är ganska överlägset bäst. Trevlig personal och mysig interiör i en huvudbyggnad från 1200-talet och tillbyggnad från 1600-talet. Lugnt och avskilt på en innergård i anslutning till kyrkoruinen Helge And. Perfekt att avnjuta frukost i trädgården om vädret tillåter. Det här kommer definitivt att vara mitt förstaval vid kommande Visbybesök. Rekommenderas!

Tack Meander162149
Ulrika Wiklander, Ägare på Hotell Helgeand Wisby, svarade på det här omdömetSvarade 29 juli 2022

Tack för en fantastiskt fin recension, vad glada vi blir!
Vi ser fram emot att få välkomna dig tillbaka till oss.
Ulrika och Tobias

Omdömet skrevs 7 juli 2022

Vi bodde på hotellet i midsommarveckan, en fantastisk upplevelse. Både Visby och vädret visade sig från sin bästa sida. Personalen på hotellet var mycket duktiga på att se sina gäster, man kände sig både välkommen och omhändertagen. Rent, snyggt, lugnt & en avslappnad stämning.

Tack Björn S
Ulrika Wiklander, Ägare på Hotell Helgeand Wisby, svarade på det här omdömetSvarade 14 juli 2022

Tack Björn för ditt toppbetyg, vad roligt att du trivdes hos oss!

Omdömet skrevs 14 juni 2022

Jag och min hustru har var på en minisemester till Visby. Vi ville bo centralt, men ej mitt i. Det blev det lilla hotellet intill domkyrkan. Namnet Helgeand andas historia och är så också. Vi kom mitt i natten, kom in i ett personligt mysigt rum. Oj vilka tjocka kalkstensväggar. Pietetsfullt färgsatta, andades lugn och ro. Sängarna lagom fasta. Vi sov som stockar.
Frukosten som vi intog i den stora trädgården, med klockspelsklang och fågelsång. Rogivande. Det inbjöd till långfrukost.
Skulle vilja säga att detta lilla hotell har hemkänsla och personlig service.
Stort tack Ulrika & Tobias.
Från Annika & Östen

Tack 668annikag
Ulrika Wiklander, Owner på Hotell Helgeand Wisby, svarade på det här omdömetSvarade 19 juni 2022

Tac för fin recension!