Kostnadsfri avbokning till den 21-11-07
Boka nu, betala på plats
ScandicHotels.com
Kostnadsfri avbokning till den 21-11-07
Priceline150 US$
Trip.com154 US$
Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Trevlig personal i receptionen. Gläder mig att se ungdomar som har erbjudits tjänst att jobba som jag såg i detta fall städa hotellrummen. Rummet var dock inte klart för incheckning förrän tidigast kl 15:00 och det kan vi leva med i sommartider.
Annars bra läge vid färjan, pool och jacuzzi finns. Vi använde inte dessa så kan inte uttala mig mer än så. Cirka en kvart promenad in till hamnen.

Det som däremot var mindre fräscht var att badrummet måste vara missat vid städningen, i alla fall dusch och badkar. I badkaret låg det fullt med svarta (färgen spelar ingen roll) långa hårstrån och även på duschväggen och över tvålarna/schampot. Mindre fräscht. Så jag började med att tvätta rent badrummet. Det är inte superkul att göra på ett hotellrum.
Uppmuntrar gärna till att personalen som städar tar en extra titt innan de städat klart.
I och med att det som tidigast går att checka in kl 15 och slarv med städningen så är det något överpris. Men mitt i högsäsong är det nog bara att gilla läget.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack Iaw_13
Pernilla H, Agentur/konsult på Scandic Visby, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2021

Hejsan,
Tack för er feedback! Roligt att höra att ni uppskattar vår personal och att ni haft ett fint bemötande av oss! :) Vi blir glada för de fina orden ni skrivit!

Vad tråkigt att höra att badrummet inte var städat, och att du kände att du behövde städa det. Meddelade ni receptionen så att detta kunde åtgärdas?

Vi önskar er en fortsatt fin sommar, och hjärtligt välkomna tillbaka till oss! :)

Omdömet skrevs 31 juli 2021

Datum för vistelsen: juli 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com

Omdömet skrevs 27 juli 2021

Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Pernilla H, Agentur/konsult på Scandic Visby, svarade på det här omdömetSvarade 28 juli 2021

Omdömet skrevs 26 juli 2021

Jag förstår att det handlar om att det är utbud och efterfrågan i Visby på sommaren som driver upp priset, men av alla (många) nätter jag bott på Scandic i Sverige var detta det dyraste rummet av alla och rummet motsvarade inte de pengarna (närmare 2000 kr/natt) även om det inte var något fel på rummet eller hotellet i sig.

2000 kronor för ett standardrum en trappa ned utan AC. Frukosten vanlig bra Scandic-standard även om det var lite långsamt med påfyllning av en del saker. Trevlig personal och helt OK restaurang.

Bra med gratis parkering, men brist på platser. Att betala 50 kr på hamnparkeringen en liten bit bort var dock inte hela världen. Däremot borde hotellet verkligen beivra alla som parkerar huller om buller istället för att bara upplysa om att de står fel.

2  Tack Sven Ö

Hej Sven,

tack för din feedback efter er vistelse hos oss.
Kul att du är nöjd överlag med vistelsen.
Vad tråkigt att du känner att det var för dyrt, vi strävar alltid efter att vara prisvärda även under vår högsäsong.

Gällande parkeringen så är det något som vi ser över och kollar på lite olika lösningar för.

Önskar dig en fortsatt fin sommar och varmt välkommen tillbaka till oss!

Omdömet skrevs 25 juli 2021

Utmärkt hotell med nära till allt med promenadavstånd. Incheckningen får 5* även fast jag har appen. Trevlig receptionspersonal med ett leende på läpparna. Frukosten var ordentlig med en väldigt trevlig äldre kvinna som hälsade alla Godmorgon (Eloge till henne). Köket levererade utmärkt mat samt baren hade bra service. Bra städning av vårat rum 208 utav Städpersonalen. Rekommenderar detta hotell med närheten till Innerstaden samt för utmärkta medarbetare som jobba där.

Datum för vistelsen: juni 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Tack stefansY7289HM
Pernilla H, Agentur/konsult på Scandic Visby, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2021

Hej Stefan,

tusen tack för den fina recensionen av vårt hotell. Den stämmer väl överens med allt vi önskar förmedla till våra fantastiska gäster!
Det gläder oss att höra att ni är så nöjda med vistelsen.

Återigen stort tack och varmt välkomna tillbaka till oss!

Ha en fin sommar!