Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Ywonne F
Norberg, Vastmanlands Lan, Sweden

Pittoreskt och mysigt med perfekt läge

Omdöme om Hotell Stenugnen
5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 30 juli 2023
Mysigt hotell bara några minuters promenad från hamnen/Gotlandsfärjan och alla restauranger. Sköna sängar och sängkläder och allt på rummet fyllde sin funktion. Ska man säga något negativt så var det att rummet var väldigt varmt trots en fläkt i taket och vidöppet fönster. Vi bodde ut mot gatan men det var ändå väldigt tyst och man hörde mer från andra gäster än från "utelivet". Mysigt frukostområde och relaxyta med stolar och bord. Inne men ändå ute. Tillgång till kylskåp, micro och glas i "uterummet". Frukosten var lagom och innehöll ägg, hembakat bröd, 2 olika yoghurt, granola, flingor, bär av något slag, äppeljuice, apelsinjuice, ingefärsshot, ost, skinka, grönsaker, marmelad, lite frukt, kaffe och te.
Inget bacon, korv eller äggröra men vi klarade oss ändå.
Trevlig personal och lugn miljö.
Återkommer gärna då det verkligen kändes som "hemma".
Datum för vistelsen: juli 2023
Resetyp: Reste med vänner
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
2 229 kr
1.6 km från Hotell Stenugnen
    963 kr
Visa fler hotell i Visby
Omdömet skrevs 3 augusti 2021

Jättetrevligt litet hotell med fräsch New England-stil! Ganska små rum, men med allt man behöver. Det är ett perfekt läge - väldigt centralt men ändå relativt ostört. Lätt att parkera i närheten. God frukost! Tack Anna och kollegor!!

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack Anna L
Omdömet skrevs 13 september 2020 från mobil enhet

Trevligt hotell mycket bra beläget i kanten av centrum med gångavstånd till hela gamla Visby och till färjeläget. Hotellet är ganska litet men har en stor, välkomnande foajé med bra möjligheter att sitta och koppla av, eller för att planera besöket i staden.

Mitt rum var bekvämt och väldisponerat. Hade hellre haft en bänk att lägga upp väskan på än den stol som fanns på rummet, men för övrigt fanns allt som man kan behöva för en skön vistelse. Rummet, som låg på bottenvåningen, fungerade dessutom utmärkt när man behöver ta sig fram på kryckor.

Frukosten var mycket omfattande och välorganiserad. Vi gäster fördelades ut med bra avstånd och alla andra åtgärder som behövdes ur coronaperspektiv. Själva frukosten innehöll allt man kan önska sig serverat på ett mycket smakfullt sätt.

Överlag en mycket trevlig och bekväm vistelse och jag återvänder gärna.

Datum för vistelsen: september 2020
Restyp: Reste ensam
1  Tack Black_Father
Omdömet skrevs 21 augusti 2020 från mobil enhet

Mycket centralt mysigt litet hotell. Gångavstånd från färjeterminalen. Fantastisk trevlig, rar och tjänstvillig personal. Rena, fina, stora och snygga rum och en bra frukost. Kan varmt rekommendera detta hotell.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Berit E
Omdömet skrevs 5 oktober 2019

Mysigt hotell. Mycket trevliga & vänliga ägare. Lugnt & avkopplande. Jättegod frukost, där mycket är hemgjort! Så som yougurt, hembakt bröd & veganpastej! Man har också alltid tillgång till kaffe & en kaka eller skorpa, om man önskar. Rekommenderar detta hotell å det varmaste.

Datum för vistelsen: oktober 2019
1  Tack Inger J
Omdömet skrevs 13 augusti 2019 från mobil enhet

Litet och charmigt hotell med centralt läge nära hamnen. Rent och fräscht. Sov gott i sköna sängar och serverades en god och riklig frukost. Trevligt bemötande och fin hjälp med att hitta parkering och möjlighet att förvara vårt bagage även ett par timmar efter utcheckning. Vi återvänder gärna om vi får tillfälle.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack 303annikac