Spara
Höjdpunkter från omdömen
Bra service!

Att de under COVID-19 har personal som långsamt släpper på passagerarna med avstånd mellan alla ... läs mer

Omdömet skrevs i går
Per411
Göteborg, Sverige
Fräscht!

Bra information för bilresenären, lätt incheckning, rent och snyggt på båten, bra mat, sköna ... läs mer

clas169
Läs alla 97 omdömen

Omdömet skrevs 1 december 2019

Vi åkte med den nya båten från 2018 som heter Visborg. När vi bokade så såg vi att det fanns nya stolsplatser som kallades för "barnsalong", vilket vi tog direkt då vi har flera barn. När vi kom på båten så såg vi att dessa stolar var liknande de som finns i fören på båten (vilostolarna) och detta var såklart väldigt positivt för oss vuxna. När vi närmade oss platserna så såg vi att det såg ut som att det fanns en bra lekplats längst fram för barnen, och vi tänkte båda att "wow, det här blir ju perfekt". Men väl framme så fanns det bara ett "plast berg", vilket är som en trappa med 4 trappsteg men som såg ut som ett berg.
Barnen tyckte visserligen att detta var kul, men skulle kanske önskat att man lade lite mer krut på saker för barnen att göra nu när det väl finns en barnsalong. Det fanns ett ställe till mitt i båten där barnen kunde leka, men detta är bland alla andra resenärer, som samtidigt ska äta. Så att det fanns barnsalong och något för barnen där att göra är ett stort plus! Men en besvikerlse att man inte gjort mer med iden.
Vi åt maten på båten också, vilket inte var speciellt samkrikt. Inte heller var det värt pengarna. Vi vuxna åt hamburgaren, vilket inte smakade speciellt mycket. Och det gick inte att få bearnaise till heller (frågade och de kollade på mig som att jag frågat efter ketchup på en fin restaurang). Barnen åt pankakor, vilekt var helt okej.

Utöver detta så var det som vilken annan båt osm helst. Servicen vi fick var bra annars och resan tog dryga 3 timmar.

Datum för upplevelsen: november 2019
1  Tack Familjefadern
Omdömet skrevs 9 oktober 2019 från mobil enhet

Skulle dricka en öl men hittade
inga ölglas frågade då efter detta och fick till svar att de hade plastglas när jag kollade såg jag att det de dessutom var för små för att få skum fick ta ett vinglas i stället

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack Jannefladder
Omdömet skrevs 9 oktober 2019

Inte bara bästa sättet, utan dessutom det allra vanligaste alternativet. Båtarna går ofta både från Nynäshamn och från Oskarshamn. De är trevliga och har bra mat. Man kan sitta och ta det lugnt, jobba eller se en film. Det finns wifi ombord. När det är mycket vågor kan det kännas lite, men det är sällan som sjögången gör överfarten jobbig.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack Georg E
Omdömet skrevs 1 september 2019 från mobil enhet

Väldigt varmt. Trångt i djursalongen och väldigt dyrt att handla ombord, en påse bilar som kostar 17 kr i affären tar dom 39 kr för.
Incheckning som tar en väldig tid, först kö för att visa biljett och sedan nr kö för att köra på båten. Väldigt dåligt flyt.

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack ung603
Omdömet skrevs 29 augusti 2019

Gotlandsbåten bjöd på en bekväm men föga upphetsande upplevelse. Frukostpåsen var väl så där men fyllde sin uppgift. På och av givk snabbt och bekvämt!

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack Kalson