“Dåligt bemötande”

Värdshuset Lindgården
Rankad som nr 16 av 150 Restauranger i Visby
Beskrivning: På Lindgården följer man bondekalendern och råvarorna väljs noggrant ut efter säsong. Här bjuds det på klassisk matlagning på högsta nivå som får dig att älska det moderna greppet att vara omodern. Njut av en perfekt tillagad måltid med smak av en annan generation. Vinlistan är generös och levande och här hittar du fantastiska viner med tyngdpunkten i Europa. Sommartid sitter du i den vackra Parken omgiven av mullbärsträd och valnötsträd vilket ger dig känslan av att du befinner dig i medelhavet. I den vackra trädgården finns även ett nyrenoverat litet hotell med 8 dubbelrum med egen ingång i avkopplande miljö mitt i navet av Visby innerstad.
Omdömet skrevs 19 augusti 2021 från mobil enhet

Otrevligt och arrogant bemötande av hovmästaren. Personalen hade missat att det fanns barn med i middagssällskapet trots att till och med varje barns ålder var specificerat i bokning. Istället för att bjuda på ett leende och försöka lösa situationen fick vi till oss att vi ”bokat fel” och vi upplevde att både vuxna och barn inte var välkomna gäster.
I övrigt var maten god men motsvarande inte prisklassen.

Tack 230cajsas
Frida D, Ägare på Värdshuset Lindgården, svarade på det här omdömetSvarade 21 augusti 2021

Hej! Nu kommer jag ändå svara dig eftersom det du skriver inte stämmer överens med verkligheten.

På vår onlinebokning på vår hemsida går det att boka upp till 7 personer online.
Det står klart och tydligt att är man fler än 7 personer så ska man Maila till oss. Det är svårt att missa det i bokningssystemet. Jag visade dig på datorn när ni kom hur det stod och du ansåg då att vi skulle ändra på vår hemsida för det var så dåligt informerat? Ni hade bokat för 6 personer men var totalt 10 personer när ni kom till oss varav 4 barn. Barnen behöver ju också stolar att sitta på, de måste ju också räknas in i bokningen, tycker inte du det själv?

Onlinebokningen fungerar så att den lägger in er på ett bord för det antalet gäster ni anger i bokningen. Man kan boka upp till Max 7 personer därefter ska man Maila vilket du inte hade gjort.

Meddelanderutan som vi har är inte till för att skriva in extra antal personer utan övrig information som vi kan tänkas behöva ex.vis allergier, rullstol, hund etc.

Du upplever att jag hade ett otrevligt bemötande då jag försökte lugna ner dig och förklara för dig hur bokningen fungerar. Jag sa till dig att om du lugnar ner dig så ska jag lösa det här men du måste ge mig några minuter. Du svarade med att jag själv kunde ta och lugna ner mig?? Jag löste 4 extra platser till dig, drog till ett extrabord och placerade er. Om detta för dig är ett dåligt bemötande så får det stå för dig, du själv hade inte speciellt trevligt bemötande trots denna lösning dock.

När jag hade byggt om och färdigställt ert bord så placerade jag er och förklarade menyn och vad vi hade som barnalternativ i matväg osv. Jag var INTE otrevlig mot er. När jag hade förklarat allt lämnade jag över till er servitris som jag presenterade för er och pratade inte mer med er för kvällen.

Jag svarar sällan på kommentarer på Tripadvisor men när det är helt fel måste jag ändå ge ett svar.

När man skriver ett så dåligt omdöme som inte refererar till det som faktiskt har hänt kräver det ett svar. Hos oss är alla gäster välkomna stora som små. Vänligen Frida Domnauer, Ägare av Lindgården och hovmästare denna kvällen.

Omdömet skrevs 17 augusti 2021 från mobil enhet

Fantastisk service från start till slut. Vi åt torskrygg och plankstek, allt var genomgående mycket gott!
Bästa vi åt under våra fyra dagar i Visby.

Datum för besöket: juli 2021
Tack Carroooooo
Omdömet skrevs 9 augusti 2021

Vi började med att inta drinkar från Gin Baren vilken har otroligt många varianter på sin meny. Därefter intog vi en god middag där menyn består av klassiska rätter vilket nästan är "trendigt" i sig själv. Vi satt ute i den underbara trädgården och man tror man befinner sig någonstans kring Medelhavet då den är mycket lummig, romantisk och bedårande i sig - och absolut en miljö vilken gör att maten t o m smakar lite extra gott.

Tack AndNil1
Omdömet skrevs 8 augusti 2021 från mobil enhet

Vi bodde på juniorsviten i 3 nätter.
Sviten var ren, mysig, lyxig och personalen var hjälpsamma och mycket trevliga.
Om man går och lägger sig innan klockan 01:00 så kan man störas av ljudet från ginbaren och restaurangen.

Tack GhazaleN
Omdömet skrevs 5 augusti 2021

Tyvärr håller inte mat och service samma klass som tidigare, det verkar som man har tur vartannat år, vi har besökt restaurangen sedan 1992, vi kommer säkert tillbaka för miljön är ju oslagbar och hoppas på att det är bättre nästa år?

Datum för besöket: juli 2021
2  Tack gunsanoberg

Resenärer som tittade på Värdshuset Lindgården tittade också på

Besökt Värdshuset Lindgården? Berätta vad du tyckte!