“Fantastisk mat!”

Värdshuset Lindgården
Rankad som nr 16 av 150 Restauranger i Visby
Beskrivning: På Lindgården följer man bondekalendern och råvarorna väljs noggrant ut efter säsong. Här bjuds det på klassisk matlagning på högsta nivå som får dig att älska det moderna greppet att vara omodern. Njut av en perfekt tillagad måltid med smak av en annan generation. Vinlistan är generös och levande och här hittar du fantastiska viner med tyngdpunkten i Europa. Sommartid sitter du i den vackra Parken omgiven av mullbärsträd och valnötsträd vilket ger dig känslan av att du befinner dig i medelhavet. I den vackra trädgården finns även ett nyrenoverat litet hotell med 8 dubbelrum med egen ingång i avkopplande miljö mitt i navet av Visby innerstad.
Omdömet skrevs 17 augusti 2021 från mobil enhet

Fantastisk service från start till slut. Vi åt torskrygg och plankstek, allt var genomgående mycket gott!
Bästa vi åt under våra fyra dagar i Visby.

Datum för besöket: juli 2021
Tack Carroooooo

Omdömet skrevs 9 augusti 2021

Vi började med att inta drinkar från Gin Baren vilken har otroligt många varianter på sin meny. Därefter intog vi en god middag där menyn består av klassiska rätter vilket nästan är "trendigt" i sig själv. Vi satt ute i den underbara trädgården och man tror man befinner sig någonstans kring Medelhavet då den är mycket lummig, romantisk och bedårande i sig - och absolut en miljö vilken gör att maten t o m smakar lite extra gott.

Tack AndNil1
Omdömet skrevs 8 augusti 2021 från mobil enhet

Vi bodde på juniorsviten i 3 nätter.
Sviten var ren, mysig, lyxig och personalen var hjälpsamma och mycket trevliga.
Om man går och lägger sig innan klockan 01:00 så kan man störas av ljudet från ginbaren och restaurangen.

Tack GhazaleN
Omdömet skrevs 5 augusti 2021

Tyvärr håller inte mat och service samma klass som tidigare, det verkar som man har tur vartannat år, vi har besökt restaurangen sedan 1992, vi kommer säkert tillbaka för miljön är ju oslagbar och hoppas på att det är bättre nästa år?

Datum för besöket: juli 2021
2  Tack gunsanoberg
Omdömet skrevs 4 augusti 2021

God mat - dock dyrt o något överskattat! ( En halv burrata med små tomater, ett basilikablad, några droppar olja och balsamico - nästan 190 kr…)

Servicen perfekt och proffsig. Jättefin miljö.

Tack AnneliE166

Resenärer som tittade på Värdshuset Lindgården tittade också på

Besökt Värdshuset Lindgården? Berätta vad du tyckte!