“Utmärkt service o spännande mat”

Värdshuset Lindgården
Rankad som nr 13 av 148 Restauranger i Visby
Beskrivning: På Lindgården följer man bondekalendern och råvarorna väljs noggrant ut efter säsong. Här bjuds det på klassisk matlagning på högsta nivå som får dig att älska det moderna greppet att vara omodern. Njut av en perfekt tillagad måltid med smak av en annan generation. Vinlistan är generös och levande och här hittar du fantastiska viner med tyngdpunkten i Europa. Sommartid sitter du i den vackra Parken omgiven av mullbärsträd och valnötsträd vilket ger dig känslan av att du befinner dig i medelhavet. I den vackra trädgården finns även ett nyrenoverat litet hotell med 8 dubbelrum med egen ingång i avkopplande miljö mitt i navet av Visby innerstad.
Omdömet skrevs 30 juli 2020 från mobil enhet

Som alltid nöjda med upplevelsen. Utmärkt o kunnig service. Passande dryck till mat. God mat med nytänkande recept.

‐------‐---------------------------------------------------------------------

Tack 41andersm

Omdömet skrevs 30 juli 2020

Ännu ett besök på Lindgren, har varit här årligen i minst 20 år och sällan blivit besvikna. Vi hade en mycket trevlig servitör, samma som fg År! Maten var till belåtenhet. Alltid värt ett besök!

Tack gunsanoberg
Omdömet skrevs 26 juli 2020

Stället behöver en uppryckning!!
Vi gick till en anrik restaurang där
våran släkt alltid går. STOR besvikelse när servitörena kör oss från bordet när vi hade en halv vinflaska kvar. Glasen var trasiga och olyckan nära. Maten smaklös och rörigt bland personalen. Sen,maten? Vad har ni gjort? Har alltid varit nöjd,men man ska inte behöva beställa standard för att bli nöjda. Ni kan så mycket bättre!! För 4K

Tack 524staffans
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Det var härligt att sitta ute under sommarkvällen i den vackra trädgårdsrestaurangen i skuggan av mullbärsträd och valnötsträd och få in kvällens solnedgång mellan grenarna gav en känsla att befinna sig vid medelhavet.

All mat och service var jättebra. Som apéritif tog vi Lindgårdens egna kir med egentillverkad mullbergsjuice från deras trädgård och prosecco som var läskande och god. Ett fylligt gott vin som rekommenderades av personalen till den grillade flanksteken som serverades tillsammans med bland annat färskpotatis, sparris och kvisttomater.

Tack PatrikFalk
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Väldigt härlig stämning. Bra service. Väldigt god mat. Fina anrika lokaler. Väl värt ett besök när du är i Visby!

2  Tack harildsjohanna

Resenärer som tittade på Värdshuset Lindgården tittade också på

Besökt Värdshuset Lindgården? Berätta vad du tyckte!