“Restaurang Lindgården, Visby”

Värdshuset Lindgården
Rankad som nr 12 av 155 Restauranger i Visby
Beskrivning: På Lindgården följer man bondekalendern och råvarorna väljs noggrant ut efter säsong. Här bjuds det på klassisk matlagning på högsta nivå som får dig att älska det moderna greppet att vara omodern. Njut av en perfekt tillagad måltid med smak av en annan generation. Vinlistan är generös och levande och här hittar du fantastiska viner med tyngdpunkten i Europa. Sommartid sitter du i den vackra Parken omgiven av mullbärsträd och valnötsträd vilket ger dig känslan av att du befinner dig i medelhavet. I den vackra trädgården finns även ett nyrenoverat litet hotell med 8 dubbelrum med egen ingång i avkopplande miljö mitt i navet av Visby innerstad.
Omdömet skrevs 13 augusti 2018 från mobil enhet

God service när det gällde bordsplaceringen.
Jag beställde Wallenbergare och Creme Brulee och allt smakade mycket bra.
Tyvärr var servicen inte lika tillfredsställande. Jag fick vänta för länge innan jag fick beställa och påfyllning av mitt glas fick jag sköta själv.

Tack shirleym284

Omdömet skrevs 9 augusti 2018 från mobil enhet

Det ekar anor lång väg när man möts av den välklädda personalen på innergården. Det här är inte mitt första besök så jag vet vad som kan skapas på denna plats.
Maten är genuin och man märker att Lindgården en väletablerad restaurang, kunnig personal och välkomponerade rätter är deras signum. Servicen har en god tanke och jag gillar att dem bibehåller det gamla tänket, men ibland blir det lite otydligt och stelt. Jag startar kvällen med råbiffen, den är något smaklös och jag saknar en del syra samt lite kryddning. Wallenbergaren har bra smaker och mosen är silkeslen.
Överlag så gillar jag det mesta med Lindgården, tyvärr så finns det även här förbättringar att göra.
Mat: 7
Service: 7
Pris: 7

1  Tack Martin S
Omdömet skrevs 8 augusti 2018

Värdshuset har en mycket trevlig utegård där man får sitta under ett mullbärsträd och ett stort fikonträd. Fint inredd gård som ger en mysig stämning. Vi åt lamm som huvudrätt och mullbärsparfait till efterrätt. Maten och vinet var kanon. Det enda negativa var att fördrinken, maten och vinet kom samtidigt. Hade varit trevligt att få drinken först och kunna njuta av den trevliga miljön under tiden vi väntade på maten. Annars mycket trevligt ställe som vi kan tänka oss att återkomma till.

Tack Marie K
Omdömet skrevs 6 augusti 2018 från mobil enhet

Åh vilken trädgård... nu kommer augustikvällarnas sammetslena mörker och ljus och lyktor tänds... och än smeker ljuva varma vindar.. att sitta i baren i Lindgårdens vackra trädgård och lyssna på the Dean Martin Experience är som en smeksam dröm. Man känner sig som förflyttad till en annan tid och plats! Bra musik och ett glas gott vin i baren. En bra kväll. Hit går vi gärna igen.

Tack Cecilia N
Omdömet skrevs 2 augusti 2018 från mobil enhet

Fantastisk mat i underbar miljö! Trevlig personal. Väl värt ett besök. Minus är trappan upp till trädgården. Svårbesökt om man har svårt att gå!

1  Tack dissa007

Resenärer som tittade på Värdshuset Lindgården tittade också på

Besökt Värdshuset Lindgården? Berätta vad du tyckte!