Ett trevligt välkomnande av Malin trots lite olyckor under dagen. Vi bodde i timmerstuga och det va rena lyxen bra liggunderlag samt en fårfäll. Sov som stockar.
Beträffande bekvämligheter så får man ta det för va det är. Vi tyckte det va fantastiskt. Kommer att åka dit igen så fort tillfälle ges men då bor vi i den riktiga kolarkojan. Va fantastiskt att få laga frukost / middag över öppen eld. Frukost / middag va riktigt bra gäller bara att ha lite fantasi. Va en utmaning att laga frukost / middag av dom råvaror som fanns trots avsaknad av kyl/ frys. Bastun / bad i sjön va en fantastisk avslutning på dagen. Vi hade mycket trevliga pratstunder med olika personer av olika nationaliteter är också ett plus. Hade fördelen att också få träffa Lotti. En positiv och glad värdinna.
Per Eva.

Tack perf6
Malin Bruce, Ägare på STF Kolarbyn Eco-Lodge, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Tack Per och Eva, det var roligt att möta er och vad härligt att höra att ni hade en fin vistelse i vår "lyxiga" Skogshuggarkoja!
Hoppas att vi ses snart i Kolarbyn igen, hälsningar Malin, Kolarbyn

Ett fantastiskt ställe för den som gillar att vara nära naturen och reda sig själv! Man får dra ner på tempot rejält då allt tar mycket längre tid än hemma, t.ex. att laga mat, hämta vatten m.m. Det är en fantastisk känsla att äntligen få äta den där maten man tillagat över öppen eld. Bastun är ett måste och har man tur är det en stjärnklar kväll vid sjön som får en att tappa andan. Vi kommer definitivt tillbaks!

Tack christinenZ8047XF

Christin, tack och härligt att höra att ni haft en fin vistelse med alla ingredienser i en avslappnad och fin upplevlse i Kolarbyn!
Och visst smakar alltid maten extra underbart när den äts och tillagas utomhus!
Varmt välkomna tillbaka i framtiden!
Hälsningar Malin, Kolarbyn

Tredje besöket i Kolarbyn. Fin natur, bra faciliteter, trevlig personal och fantastisk frukost som du får tillaga över öppen eld. (Fisket gick bra!) Skönt avbryt från den stressiga vardagen! Kaminen i kojan höll oss varma hela natten. Det finns gott om färdiga eldplatser, vilket gör att du kan välja att sitta helt ifred, som passar oss. Om du vill vara social med de andra sällskapen finns en stor samlingsmila med bord och brasa i mitten. Supermysigt! Vi kommer snart igen! /Moa-Hanna och Sofie

Tack Inthewoodsnerds

Härligt med stammisar och alltid lika roligt att höra att ni haft en fin vistelse och att fiskelyckan log! =)
Kom snart igen!
Hälsningar Malin, Kolarbyn

Omdömet skrevs 12 juli 2020 från mobil enhet

Ett mysigt ställe i skogen 2km från centrala Skinnskatteberg.
Ingen elektricitet och man hugger sin egen ved, man hämtar eget vatten.
Riktigt fint ställe men betyget drogs ner markant då dom har en flytande bastu och en nyckel till den som man kan ta och låna.
Nackdelen är att folk var så giriga och hade bastun så länge så vi fick tillgång till bastun morgonen efter. Man tycker ju att dom kanske borde ha ett schema, typ en timma var per koja? Eller något sånt. Men vi fick aldrig uppleva den känslan att basta och bada då vi hade bråttom på morgonen.
Sen är det lite dyrt med tanke på att man får en sketen frukost.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack diefrog
Malin Bruce, Ägare på STF Kolarbyn Eco-Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 25 juli 2020

Hej, tack för din feedback och det var tråkigt att höra att ni hade otur med bastun. Vår flytande bastu är delad mellan alla gäster och den är låst när ingen använder den då den ligger en bit från vår anläggning. Nyckeln signalerar ju även att bastun är tillgänglig i tider med Corona då vi inte rekommenderar att man delar bastu med andra gäster. I dessa tider uppmanar vi även alla gäster att respektera varandra och inte hänga kvar för länge och solbada till exempel. De gäster som önskar en speciell tid kan med fördel boka privat bastu och vi rekommenderar ofta att ta en härlig uppfriskande morgonbastu om det inte hinns med en bastu på kvällen =) det brukar fungera mycket bra, men sänd mig gärna ett mail så får ni pengarna tillbaka för bastun, även om det så klart hade varit mysigare att få uppleva vår magiska flytande bastu!
Det var också tråkigt att höra att ni inte uppskattade frukosten, vi är ganska stolta att kunna erbjuda en rejäl frukost trots att vi inte har el och där med inga färskvaror - ni kan hitta minst 2 sorters färskt bröd, 2 sorters jos, mjukost, kaffe, te, choklad, ägg (kokt/omelett/äggröra), mjölk, mjöl (till pannkakor) havregryn, musli och flera olika sylter och marmelader. Vi rekommenderar en lång härlig frukost innan utcheckning, eller så klart bara en slät kopp kaffe och en smörgås om tiden är knapp.
Jag önskar er en fin fortsatt sommar, hälsningar Malin, Kolarbyn

Omdömet skrevs 31 maj 2020 från mobil enhet

Vi sov en natt tillsammans med barnen som är 10 och 13 år. Mycket enkelt boende med eldstad och sängar men så mysigt! Vi gjorde upp eld där vi lagade vår mat, täljde barkbåtar och grillpinnar, hämtade färskvatten i källan, högg och klöv egen ved. Vi avslutade kvällen med flytbastu och bad i sjön. På morgonen gjorde vi upp eld utanför vår koja och lagade frukost som vi tog från boden. Ett dygns vila med hela familjen där vi var tillsammans i den fina naturen runt omkring. Kan verkligen rekommenderas, men tänk på att det är väldigt primitivt.

Datum för vistelsen: maj 2020
Tack Road744743

Hej och tack för en fin recension och rekommendation!
Det låter verkligen som att ni har fått en fin vistelse i Kolarbyn och fått den upplevelsen som vi som arbetar i Kolarbyn önskar att ni gäster ska ha!
Hoppas att vi ses igen i framtiden, hälsningar Malin, Kolarbyn