Omdömet skrevs 31 augusti 2020

Hammenhögs gästis är gammalt och patinerat med en boulebaneförsedd trädgård med hänförande utsikt över landskapet. Ölsortimentet är belgiskt, omfattande och i den avancerade skolan. Här behövs flera kvällar för att botanisera sig genom raden av specialöl. Vi avnjöt en förträfflig middag. Värdparet är förtjusande och allt vi upplevde under vistelsen präglades av sällan skådad omtanke.
Vi kommer gärna igen.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack pp8002019
Omdömet skrevs 8 augusti 2020 från mobil enhet

Väldigt mysigt, familjedrivet, ställe med en fransk touch som vi älskar. Vi kände oss väl bemötta och trivdes. Åt middag ute i deras fantastiska trädgård och det var välbesökt även från den lokala befolkningen.

Enda nackdelen var att rummet saknade luftkonditionering (eller fläkt) samt schampo och hårfön. Något som borde vara standard för den prislapp man betalar för rummet.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack lena0322
Omdömet skrevs 4 augusti 2020

Retorisk fråga, det gör väl alla! Här finns ett imponerande utbud, dessutom en visserligen inte imponerande sommarmeny. Men den är tillräcklig. Maten är vällagad, köket har tydliga ambitioner att låta gästen lämna Gästis mätt och nöjd. Det är dessutom mycket prisvärt, både mat och öl. Servicen är vänlig och uppmärksam och mycket kunnig. Det är riskfritt att låta dem föreslå lämpliga öl till maten. Gästis har funnits i många år, ta gärna en tur genom lokalen när du går, det finns mycket patina och historia i väggarna.

Tack analog-photo
Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

Mycket nöjda med vårt besök. Familjeägd restaurant där alla generationer verkade delta. Klassisk atmosfär och meny. Ett otroligt imponerande utbud av framförallt belgisk öl, hur är det möjligt på en så liten krog, mycket bra. Stillsam klassik gästgivarstil.

Tack BeeGee_67
Omdömet skrevs 13 juli 2020 från mobil enhet

Riktigt genuint och mysig ställe. Fantastisk värdfamilj.
Lagom och väl-lagad meny med rätter för alla smaker.

lite lyhört mellan rummen men inte så att det stör, helt rent och fräsch i övrigt.
Rekommenderas verkligen

Tack Ulf B