Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 16 juli 2019

Av en slump hittade jag Anderssons Gästhem och gårdsbageri då vi skulle åka med barnen till Eckerö över helgen. Vi ville göra en utflykt med barnen och tänkte att en helg med barnen på Åland kunde vara kul. Anderssons Gästhem och gårdsbageri verkade trevligt och när vi anlände till Anderssons blev vi så himla positivt överaskade! Den kvinnliga ägaren kom fram till oss så fort vi åkte in på området och hälsade oss varmt välkomna och visade oss till våra stugor. Hon visade oss servicehuset och alla faciliteter. Jag som är ganska bekväm av mig var lite orolig för att dusch och toalett skulle vara i servicehuset men det var så himla fräscht och organiserat så det fanns ingen anledning till oro. Alla stugor var nära varandra men inte för nära och alla stugor hade väldigt nära till servicehuset. Där möttes du av tre olika badrum med dusch, toalett, handfat varav ena badrummet hade bastu som man kunde hyra. Du hade också ett helt utrustat kök att tillgå, med tvättmaskin, all köksgeråd du kan tänkas behöva och på gården fanns två grillar och bänkar och bord. Precis bakom stugorna fanns det populära uteleklandet SmartPark. Dit kunde man gå på 3 min vilket var perfekt för oss! Inne i stugorna tillhandahöll Anderssons påslakan och lakan och handdukar så du behöver inte tänka på någonting. Gratis ´Wifi hade du också. I stugorna fanns bord med fyra stolar. Litet kylskåp och hyllor och plats för avhängnad. I vår stuga fanns två våningssängar varav den ena våningssängen hade en 120 cm bred säng nedre. Det luktade till och med nytt i stugorna och det var otroligt fräscht. Jag är ganska bekväm av mig och gillar när det är fräscht och jag är så himla nöjd. När man sedan skulle åka hem skulle man bara lägga påslakan och handdukar i en hög på golvet och full städning av stugan ingick. Helt otroligt. Sen ska vi inte tala om frukosten. Den ingick också. Man gick upp till ett litet lusthus på gården där man möttes av färskt bröd, smör, pålägg, ägg, kaffe, te, juice, bullar, det var så mysigt och personalen kollade till lite då och då så att inget tagit slut. Jag kommer aldrig bo någon annanstans än på Anderssons. Jag är så himla nöjd och glad att jag hittade det här stället och resten av familjen var så himla nöjda. Jag rekommenderar ALLA att bo på Anderssons och jag lovar att vi kommer komma tillbaka! Så mysigt, så personligt, så fräscht och bara så glad att vi fick möjlighet att bo här. Tack till Anderssons som gjorde vår vistelse till något vi inte kommer glömma.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack emelitoss
Omdömet skrevs 25 juli 2018 från mobil enhet

Bodde en natt (tyvärr, hade gärna stannat längre) i en av de nya fräscha stugorna. Trevligt värdpar, bra service, väl genomtänkt och personligt. Bra läge, wifi och ett extra plus till miljöcertifieringen. Mycket god frukost och utsökta bakverk i bageriet/caféet.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack caka2019
Omdömet skrevs 21 juli 2018 från mobil enhet

Vi åt frukost här och bodde på ett ställe några hundra meter bort. Trevligt mottagande och helt okej frukost med nybakat finsk bröd.
Som svensk är man van med mer saftigt och inte så torrt bröd men det var helt okej och i fin miljö. Tack för bra service

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack carlhenrikrapp
Omdömet skrevs 19 september 2016

Anderssons gästhem har verkligen ett bra läge bara 5 km från Eckerölinjens färjeläge. Vi tog bilen och råkade dock åka in på två småvägar innan vi hittade rätt. Ett tips är att inte kolla efter "det gula huset innan/efter golfbanan" (som det står i Eckerölinjens beskrivning till stället), utan snarare hålla utkik efter det grå bagerihuset och de små grå stugorna. Det gula huset syntes nämligen inte från vägen.
Väl där blev vi väl omhändertagna och tilldelade nycklarna för våra rum i huvudbyggnaden, som vi delade med några golfare.
Rummen var luftiga med trägolv, högt till tak och bekväma sängar. Vi sov i två enkelsängar men utöver dem fanns det en våningssäng så vill man sova en hel familj här skulle nog det vara perfekt också. Vi såg att det fanns bastu men vi utnyttjade den inte.
Frukosten var väldigt god med en del saker framdukade och en del saker i kylskåpet att plocka fram som man själv ville. Jag skulle absolut kunna tänka mig att boka boende här igen.

Rumstips: Håll utkik efter bageriet och B&B skylten istället för det gula huset!
Datum för vistelsen: september 2016
Tack Sara H
Omdömet skrevs 27 juli 2015

Trevligt ställe som vi återkommit till. Bra läge på väg från färjan, personligt, gratis wifi, gott bröd till frukost. Trevligt att kunna sitta ett sällskap och spela lite spel, kvällsfika mm. Missa inte dvdn om slaget vid Bommersvik, gör besöket där ännu mer intressant.

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack barohel