Spara

Google
Sätt du kan uppleva Vieille ville d'Eguisheim på
från 167,04 US$
från 151,16 US$
från 89,48 US$
Omdömet skrevs 18 augusti 2019 från mobil enhet

En fantastiskt trevlig by. Klassisk alcasisk medeltidsstil. Betydligt mindre turistifierad än t.ex. Riquewihr och därmed mycket trevligare. Det är tätt mellan vinproducenterna och man kan hitta flera av hög klass. Det finns också ett par trevliga restauranger här

Datum för upplevelsen: juli 2019
1  Tack 882perl
Omdömet skrevs 1 oktober 2018 från mobil enhet

Denna lilla pärla till by är en av våra favoritplatser i Alsace. När det dessutom var vin/Byfest där då är ett besök ett måste. Trevlig fest med underhållning mitt i byn och med vin Nouvelle eller Pinot Blanc inköp på glas eller flaska. Tarte Flambé ett måste i Alsace. Besök Eguisheim, ett måste, och ta en promenad runt byn, inget svårt, gatorna går i cirkel runt centrum med massor av fina små hus och mysiga butiker och restauranger samt vinodlare att besöka.

Datum för upplevelsen: oktober 2018
Tack 653claesw
Omdömet skrevs 2 april 2018 från mobil enhet

Vi stannade en natt på väg till Chamonix, bara så underbart nästan trolskt, mysiga restauranger oerhört piroreska hus och möjlighet att köpa goda viner

Datum för upplevelsen: april 2018
Tack LenaL270
Omdömet skrevs 4 november 2016 från mobil enhet

Byn är byggd i cirkel med torget mitt i. Korsvirkeshus kantar gatorna runt byn. Flera lokal affärer.

Bra vinproducenter, i och runt byn

Datum för upplevelsen: november 2016
Tack mikaelo403
Omdömet skrevs 24 augusti 2016 från mobil enhet

Eguisheim är en riktig pärla med mycket atmosfär. Vi har varit här två år i rad och återkommer gärna. Mysiga restauranger och fin miljö plus många bra vinhus bidrar till att vi kommer att återvända.

Datum för upplevelsen: juli 2016
1  Tack Lenovo66