“Middag med guldkant”

Abbekas Mat & Logi
Rankad som nr 3 av 5 Restauranger i Abbekås
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 17 maj 2015 från mobil enhet

Vi bodde på Nils Holgersson gården och hittade rätt middagsställe senare på kvällen
Vid havet och med solbelysta rapsfält i bakgrunden blev det en kväll att sent glömma
Inte billigt, men kvalitet kostar

Tack Sigge99

Omdömet skrevs 3 maj 2015 från mobil enhet

Vi har spenderat en lördag-söndag på Abbekås och njutit i en avslappnad och ombonad miljö. Restaurangen bjuder på fantastisk mat och god service. Som hotellgäster njöt vi av deras fantastiska äppelpaj i eftermiddagssolen i trädgården, medans barnen och hunden kunde leka fritt. Finns även fina stigar för promenader och löpning österut längs stranden. Kan varmt rekommenderas om man söker ett familjärt, mysigt ställe med god mat!

Tack Arkensgrand
Omdömet skrevs 3 september 2013

En lugn och smakrik show i matlagningskonst och smakkänsla. Utan att ha räknat rätterna så måste det ha varit över 10, alla lika spännande och utsökta i smaken. Berättelsen om råvarornas härkomst och tillagning var trevlig att höra. Vinpaketet var noga utvalt med tanke på att det passade så bra till maten. Kockens hängivenhet över råvarorna var inte att ta miste på.

Datum för besöket: augusti 2013
1  Tack lga2013
Omdömet skrevs 26 juli 2013

En helhetsupplevelse utöver det vanliga med ca 13 rätter (!) av helt olika karaktär; mindre, något större, milda, smakstarka etc. Allt tillagat med kärlek av närproducerade råvaror. Goda viner som harmonierade med maten kan beställas som ett dryckespaket. Härlig miljö och bra service. Rekommenderas starkt för matroade personer som önskar några timmars avkoppling med fina smakupplevelser. Speciellt intressanta var den friterade broccolin med vallmo- och sesamaioli, löksoppan samt blomkålen med brynt nöt- och mandelsmör.

Datum för besöket: juli 2013
Tack Matgalen
Omdömet skrevs 8 juli 2013

Datum för besöket: juni 2013

Resenärer som tittade på Abbekas Mat & Logi tittade också på

Besökt Abbekas Mat & Logi? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.