“Bästa musslorma”
Omdöme om Bongska Huset

Bongska Huset
Rankad som nr 2 av 5 Restauranger i Abbekås
Omdömet skrevs 19 september 2022

Hittade detta ställe när vi besökte en camping i närheten. Kom dit och det var fullbokat men vi fick plats ändå. Trevligt bemötande, mysig lokal och stämning. En av åt schnitzel som var mycket god och en av oss åt musslor - dom bästa musslorna någonsin. Inte så billigt men väl värt ett besök. En till kväll för oss är redan inbokad.

Datum för besöket: september 2022
Tack AnneUlr

Omdömet skrevs 22 augusti 2022

Besökte restaurangen kring lunchtid. Blev tilldelade meny i kassan och ombads vänta på uteserveringen så "kommer vi och tar er beställning". Tyvärr kom ingen och tog beställning, trots att vi upprepade gånger försökte söka kontakt med personalen som gick förbi. Väntade cirka 25 minuter, sedan gav vi upp och gick.

Tredje besöket på restaurangen i år, även tidigare gånger har vi fått vänta länge på att betala efter att vi bett om det, fått fråga upprepade gånger efter vatten mm. Kanske har personalen för mycket att göra.

Tack lilX5860TB
Omdömet skrevs 11 augusti 2022

Med stor förväntan bokade vi middagsplatser på kvällen i restaurangen!
Lokalen och atmosfären känns mysig och trevlig. Uteserveringen i trädgården är charmig och somrig. Personalen är kvick, tillmötesgående och trevlig och bidrar till den fina stämningen.

Vi delade en stor förrätt, Bongs bräda, med allt från räkor, sill, rökta musslor, skagenröra ch ostar som satte igång smaklökar på ett förväntansfullt sätt! (se bild) Rekommenderas verkligen!

Vi tog några av de dyraste huvudrätterna ur menyn.
Tyvärr höll inte huvudrätterna måttet utan blev en fullständig besvikelse!
Rätten ”Fiskgratäng” på spätta var som helhet soggig och kletig, förutom fisken som var torr och fullständigt överkokt. Lämnades kvar.
Den andra huvudrätten "Krispig kalvschnitzel" var så långt ifrån krispig man kan komma. Kalvköttet i sig var torrt och överstekt med en panering som både var för tjock och helt klibbig - allt i en sjö av sås. Pommes fritesen var tyvärr även de mjuka och utan krispig yta.

Andra huvudrätter som avsmakades får passera som ok, men nog mest för att de jämfördes med de andra ovan.

Till dessa priser hade vi som minst förväntat oss ett habilt hantverk, men detta var i matmässig nivå med en sämre sylta i förorten.

Vi ville så gärna att detta skulle vara bra, men tyvärr blir slutbetyget att inte kunna rekommendera stället alls, trots trevlig personal, fin atmosfär och Bongs bräda.

Tack goodeatingplaces
Omdömet skrevs 9 augusti 2022 från mobil enhet

På Bongska huset både bor, äter och fikar du helt suveränt! Mysiga rum med havsutsikt som enkelt rymmer en extrasäng. Middagen kunde vi inte i trädgården en ljuvligt ljum sommarkväll och ingen i sällskapet (vuxen med tonåringar) blev besviken!
Och det bästa av allt! Vi fick ha med oss vår fyrbenta pälskling över allt - i matsalen, trädgården osv. Helt perfekt. Som att vara hemma fast borta. Vi hade gärna stannat längre än våra 3 nätter!

Tack stockholmsresenaren
Omdömet skrevs 17 juli 2022 från mobil enhet

Vi hade vägarna förbi och stannade till här och det blev en fullträff! Så trevlig personal som gav en underbar service. Både miljön och maten var underbara. Vi hade en hund med oss och de t o m fick hunden att känna sig välkommen. Vi kommer absolut åka tillbaka. Värt en lång omväg för att besöka denna lilla pärla. Rekommenderas varmt!❤️

Datum för besöket: juli 2022
1  Tack 668kenthw

Resenärer som tittade på Bongska Huset tittade också på

Abbekås, Skåne län

Besökt Bongska Huset? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.