“Underbar liten restaurang i hamnen”
Omdöme om Bongska Huset

Bongska Huset
Rankad som nr 2 av 5 Restauranger i Abbekås
Omdömet skrevs 28 april 2022

Var där den solig men blåsig vårsöndag för att avnjuta en söndags brunch/lunch.. Liten hemtrevlig restaurang med ett maritimt tema. Menyn erbjöd kött, fisk och vegetariskt med en överskådlig dryckeslistan med både alkohol och alkoholfritt.

Vällagad mat och super trevlig personal, vad mer kan man behöva en vårsöndag.

Sä bra var det, lägger till det på min lista "här ska jag återkomma".

Datum för besöket: april 2022
Tack supergerman

Omdömet skrevs 8 september 2021 från mobil enhet

Vårt andra besök på Bongska huset i Abbekås, kan bara ge högsta betyg. Fantastisk mat och dryck, sköna sängar och härlig inredning, rum nr 6 är stort och rymligt med fin utsikt över hamnen. Mycket bra frukost.
extra plus till personalen som ger utomordentlig service.
Hotellet har eget bageri så lite olika brödsorter fick följa med oss hem, super gott !!!!

Datum för besöket: september 2021
Tack aaseHM
Omdömet skrevs 20 augusti 2021 från mobil enhet

Väldigt mysig restaurang i Abbekås hamn. Vi var här en blåsig kväll så satt inomhus. Både personal och atmosfär var vänlig och trevlig. God mat och fin service, kommer gärna tillbaka

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Anna A
Omdömet skrevs 31 juli 2021

Vi lyckades tyvärr pricka in en kväll då den stående menyn ersatts av obligatorisk grillafton för 595 kr per person. Det var den mest mediokra måltid vi fått på en krog med motsvarande ambitioner. Ingen grillsmak, inga kryddor, allt på buffeten var kallt. Var det gårdagens rester som plockats fram? Endast rödvinsåsen får godkänt. Okunnig och stressad personal kompletterar omdömet.

Datum för besöket: juli 2021
5  Tack LelleLennox
Omdömet skrevs 28 juli 2021

Vi åt lunch på detta trevliga ställe en fin sommardag och fick en positiv upplevelse. Vi satt i den lummiga trädgården, men det finns också möjlighet att sitta med utsikt mot hamnen. Även inomhus var det väldigt fin miljö, rustikt och ombonat. Personalen var tillmötesgående och trevliga och maten god. Dit åker vi gärna flera gånger.

Datum för besöket: juli 2021
Tack Peugeot2013

Resenärer som tittade på Bongska Huset tittade också på

Abbekås, Skåne län

Besökt Bongska Huset? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.