“Danskt hygge i Abbekås”
Omdöme om Dinahs Place

Dinahs Place
Rankad som nr 1 av 5 Restauranger i Abbekås
Omdömet skrevs 17 juni 2022

På besök i Abbekås vid sydkusten.

Efter rundvandringen nere i den lilla fiske- och gästhamnen och bland de halmtäckta, strandnära villorna, landade jag på Dinah’s Place för lunch/frokost.

De har ett stort urval rätter på menyn, både kalla och lune smörrebröd, burgare, varmrätter och desserter och en anständig dryckeslista. Det fick bli en dansk flaeskesteg med det hele och en Tuborg Classic. Portionen var jättestor!

Den unga personalen var väldigt trevlig; och det var inga problem med att betala med kontanter.

Datum för besöket: juni 2022
Tack Peter B

Omdömet skrevs 16 juni 2022 från mobil enhet

Vi kom hit alla 15 vännerna och hade förbeställa olika maträtter.Maten smakade utmärkt och till detta såklart goda drycker öl,snaps och vin.Personalen var underbar och gav oss perfekt service. Allt flöt på väldigt bra.Väldigt prisvärd mat och dryck.Vi kommer mer än gärna tillbaka.

Datum för besöket: juni 2022
1  Tack Lasse62
Omdömet skrevs 21 april 2022 från mobil enhet

Efter ett antal år på besök i Ystad finner jag denna lilla restaurang. Som med trevlig personal, bra mat, humana priser, bara kan beskrivas som TOPPEN , FULLPOÄNGARE

Datum för besöket: april 2022
Tack dorsinbodo
Omdömet skrevs 5 april 2022 från mobil enhet

Super Gud mat och suverän personal, vi kommer tillbaka! Vi åt smörrebröden, jag rekommenderar verkligen den varma leverpastejen

Datum för besöket: april 2022
Tack linad567
Omdömet skrevs 19 september 2021 från mobil enhet

Restaurangen ligger i mysiga Abbekås , lokalen är inte så stor men vid fint väder utökas den med uteservering. Vi åt smörrebröd som förrätt och sen tre olika varmrätter bl.a fläskestek med klassiska tillbehör. Rejäla portioner och god mat. Menyn hade ett bra utbud och även dryckeslistan var hyfsad men inte så många val på öl och vin. Bra priser , här kan man äta utan att bli ruinerad. Det var ganska trångt mellan borden och ljudnivån var ganska hög. Inget ställe där man kan sitta länge och mysa, två timmar på varje sittning är lite tight men servicen var effektiv. Jag rekommenderar gärna ett besök här.

Datum för besöket: september 2021
Tack Eva A

Resenärer som tittade på Dinahs Place tittade också på

Abbekås, Skåne län

Besökt Dinahs Place? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.