Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Omdömet skrevs 11 augusti 2021 från mobil enhet

Om du förväntar dig ett mysigt spahotell med lugn och att vakna utvilad på morgonen är detta definitivt inte rätt val. Lyhört, musik från baren till långt in på natten, inget skrivbord på rummet gjorde min vistelse till en av de värsta hotellvistelserna.
Städningen av rummet var medioker, utlovad utrustning fanns inte på rummet, ofräscha handdukar som genomgått några tvättar för mycket…
Hotellet behöver bestämma dig om man ska satsa på att vara en konferensanläggning med förfriskade gäster som vill prata hela natten eller spahotell och föväntningar från den publiken.

Restyp: Reste i arbetet
Tack yma2015
Anna Lundqvist, Annan på Vann Spa Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej yma2015!
Tack för din feedback och för ditt inlägg. Mycket tråkigt att din upplevelse hos oss inte blev som du förväntat dig. När det gäller våra rum har vi rum med skrivbord, det finns något för alla. Mycket tråkigt om ni missade att önska det vi bokning. Valmöjligheten finns. Hoppas ni sa till om städning och handdukar så vi fick chansen att byta rum och haddukar för er. Tack! Mvh Anna / Hotellchef Vann

Omdömet skrevs 11 augusti 2021 från mobil enhet

Hotellet ligger så fint vilket ger fina utsikter från spa, pool och restaurang. Personalen var service inriktad. Vi uppskattade verkligen utomhuspoolen som inte var en del av spaet. Frukost och middag var bra! Möjlighet finns till massor av utomhus aktiviteter.

Rummen och korridorerna var lite tråkiga men helt ok. Spaet helt ok, saknade bubbelpool och fler varma pooler ute, de 2 som fanns var upptagna för det mesta.

Prisvärt med tanke på både frukost, middag och spa ingick. Kommer gärna tillbaka.

Rumstips: Om ni reser utan barn kolla gärna vilka tider i spaet som är barnfria.
Tack Kim S

Hej Kim!
Tack för din feedback, betyder mycket för oss. Ni är varmt välkomna tillbaka! Mvh Anna / Hotellchef Vann

Omdömet skrevs 9 augusti 2021

Spaweekend köpt via LiveIt för alldeles för mycket pengar.

Bra:
Det som var bra med Vann var den fantastiska utsikten, maten som ingick (vi köpte upplevelse via LiveIt så vi fick frukost, lunch och middag) var väldigt bra och de 2 servitörerna vi fick var super trevliga, resterande servitörer sa inte så mycket.

Sängarna på rummet var väldigt sköna.

Den stora bastun i spa:t med fin utsikt var väldigt uppskattad.

Det var väldigt vackert och kul att det fanns så många aktiviteter att testa på.

Dåligt:
Spa:t var under all kritik. Det var för mycket folk som var där samtidigt så man fick ibland nästa köa för att testa de olika poolerna samt att det var alldeles för hög ljudnivå så det blev inte mycket till avslappning, kändes mer som att man var på ett badhus.

Sen var även spa:t väldigt fantasilöst. Det var bara pooler i olika storlekar med lampor som lyste i olika "coola" färger, men de lyste också på ett sådant sätt att man såg hur smutsigt vattnet var (flöt runt massa olika saker) som gjorde att man klev upp snabbare än vad man klev i.

Vi hade tillgång till spa:t 1 timme på förmiddagen och 2 timmar på kvällen men vi valde bara att gå dit 1 gång den dagen vi kom till Vann då blev så besvikna och äcklade att vi inte gick tillbaka till spa:t något mer under vår vistelse.

Hotellrummet var i sig också ganska mediokert. Väldigt små och utsikt mot en bergsvägg med lite grönt på toppen.

Morgonrockarna man fick låna vid ankomst kändes väldigt utnötta och torra.

För de pengarna vi lagt ut på detta förväntade vi oss mycket mer. Vi kommer inte att besöka Vann igen och rekommenderar det inte till någon annan heller.

Tack LiliMP08

Hej LiliMP08!
Tack för ditt inlägg och för er feedback. Härligt att höra att ni var nöjda med vårt läge och och vår mat, tack. När det gäller vårt spa har vi begränsat antal gäster som vi väljer att ta in så därför blir jag förvånad när du skriver att det var så många gäster där samtidigt, det får jag självkart kolla upp. Vi har olika pooler i olika temperaturer och med olika dofter och ljud. Ledsen om ni missade den upplevelsen. Det ska självklart inte kännas smutsigt på något vis - där får vi ser över rutiner och köra våra städrobotar än oftare. När det gäller våra badrockar är dessa alldeles nya och rejält kraftiga i kvalité. Hoppas ni vill ge oss en chans till där ni kan få uppleva vårt spa som det är med de olika poolerna och miljöerna. Varmt välkomna tillbaka! Mvh Anna / Htellchef Vann

Omdömet skrevs 8 augusti 2021

Kom precis hem efter 5 nätter. Inte nöjd, kommer inte besöka vann någon mer gång.

Rummet:
Första natten vaknade jag med bett på kroppen, kontaktade då receptionen som fixade nya sängkläder men inte ok! Vart det bättre efter? Nej inte helt. Fruktansvärt äckligt.

Smutsigt rum, låg en napp kvar på golvet och fläckigt.
Rummet städas bara vid incheckning och sen inget mer, samma med byte av handdukar och sopor, byts en gång.
Finns ingen ventilation i rummet så blir väldigt varmt och instängt. Luktar illa i garderoberna.

Restaurangen: ok mat men en otrevlig personal, otrevligt bemötande då det till och med var personalen som gjorde fel och inte lyssnade på vad jag ville från början.
Men plus i kanten till EN av deras personal, riktig trevlig.

Spat: som ett badhus. Mycket folk åt gången. Inte värt pengarna.

Det som är plus med hotellet är utsikten och all aktivitet utomhus! Havet, poolen , promenadstråk osv.

3  Tack alexandrafX7799BR
Anna Lundqvist, Annan på Vann Spa Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade 10 augusti 2021

Hej alexandrafX7799BR,

Stort tack för er återkoppling, vi strävar ständigt efter att förbättra oss och för att vi skall kunna göra det behöver vi våra gästers återkoppling.

Jag är verkligen ledsen att er vistelse hos oss inte blev som ni förväntat er och så som vi önskar leverera.
När det gäller ex. rumsstädningen så är vi ett Svanenmärkt hotell och för att bidra till en hållbarare framtid gör vi en check av rummet så många dagar man önskar under sin vistelse och det är bara att meddela detta i receptionen, jag beklagar verkligen om ni missade att läsa den informationen i hotellkatalogen.

Vi har tagit all er återkoppling med berörda avdelningar internt för att se över rutiner mm

Det glädjer mig att ni uppskattade vårt läge vid havet! :)

Än en gång stort tack för att ni tog er tid att återkoppla till oss.

Omdömet skrevs 4 augusti 2021 från mobil enhet

Hade hört mycket gott om Vann och hade höga förväntningar. Vi hade bokat Kaptenssviten och blev väldigt nöjda med rummet och utsikten över fjärden (förutom att vi fick efterfråga den frukt och dryck som vi beställt till rummet).

Spaavdelningen var däremot väldigt fantasilös, består mest av flera olika rumsligheter med olika dofter, som är ljussatta på lite olika sätt. Trevligt med fin utsikt från stora poolen och ena bastun samt utebaden men ingen upplevelse i sig. I det ena spa-rummet, Skogen vill jag minnas, är ljussättningen rätt dåligt genomtänkt för man ser bara allt för tydligt alla hudavlagringar som är ofrånkomliga i ett spa, men låt oss snälla slippa se det virvla runt, med extra ljussättning… Då det var fint väder de dagar vi var här valde vi bort spat resten av vistelsen och var nere vid stranden och bryggorna. Vill du åt spaupplevelsen tycker jag att både Asia spa i Varberg, St Jörgen Park och exv. Ästad Vingård är bättre om man vill ha ett spa i hyfsat samma region.

Middagen var väl tillagad och sammansatt och fint att kunna sitta ute sådana sommarkvällar som vi hade i juli. Vi hade dock gärna sett att hotellet bett det Hells Angels gäng som satt i restaurangen hela kvällen att ta av sina västar. Det kändes obehagligt att ha signaturen för organiserad brottslighet rakt framför näsan. Det är inget oskyldigt motorcykel-gäng vi pratar om här. Lämna västen på rummet borde vara budskapet från hotellets management. Trist inslag under vår vistelse som gjorde att vi valde rummet framför exv. baren senare på kvällen.

Frukosten är standard och helt ok bortsett från bake-off bröd, det kändes trött.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack joannamariagren

Hej joannamariagren

Stort tack för att ni tog er tid att återkoppla gällande er vistelse.

Vårt spa är ett stilla som är designat för att ge maximal återkoppling och avslappning. Jag tar med mig era synpunkter gällande ljussättning mm. Tack för idéerna!

Jag beklagar att ni kände er illa till mods med de gäster som var hos oss samtidigt som er. Vi håller nu på att se över rutiner gällande hanteringen av dessa situationer.

Än en gång stort tack för er återkoppling!
Mvh Susanne Åhlund