Omdömet skrevs 28 mars 2018

Trevlig anläggning, lugnt och behagligt, god mat, bra service och mycket trevlig personal. Vi bokade ett fåtal dagar före vistelsen och då fanns ingen möjlighet för fotvård eller massage. Tips: Boka i god tid både rum och behandlingar.

Tack 044240604
Susanne Å, Hotelldirektör på Vann Spa Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade 30 april 2018

Hej 044240604,

Stort tack för er återkoppling och det gläder mig att ni hade en fin vistelse hos oss.

Bra tips! Våra behandlingar är mycket populära och för att garantera en tid är det bra att höra av sig i god tid före ankomst.

Varmt välkomna tillbaka

Med vänlig hälsning
Susanne Åhlund

Omdömet skrevs 26 mars 2018

Fin service från trevlig och tillmötesgående personal. Maten var suverän. En riktigt fin trerätters på kvällen och en bra frukost med mycket att välja på. Rummen kunde vara lite roligare inredda med någon charmig detalj eller liknande. Spat var trevligt men har man varit på Strandbaden i Falkenberg är det svårt att toppa det.

Tack ceciliajjonsson
Omdömet skrevs 24 mars 2018 från mobil enhet

Vi hade ganska höga förväntningar på detta hotell i och med de fina bilder man sett. Vi var ju här en väldigt tråkig årstid, och väljer man att inte boka spa så finns det inget direkt att göra här vid denna årstid. Vi hade bokat hundrum och var då i byggnaden längst bort. Tyckte först och främst att de inte var särskilt serviceinriktade vid incheckningen, vi fick ingen information över huvud taget om varken vart baren/restaurangen fanns, dess öppettider, när utcheckning var eller vilka tider för frukost som gällde. Allt går ju såklart att läsa sig till. Den enda frågan vi fick var om vi ville boka ett bord på restaurangen på kvällen, och när vi sa att vi inte ville det så kändes det som att vi inte var så ”viktiga”. Rummet var inget speciellt över huvud taget och korridorerna var tråkiga. Det ingår inga skönhetsartiklar som ex schampo eller balsam. Allt som fanns i minibaren var 2 st Loka och det finns inga vinglas på rummet vilket var lite tråkigt eftersom vi hade lite vin som vi ville dricka på rummet. Det positiva eftersom vi bokat hundrum var att det fanns mat/vattenskålar, bajspåsar och hundgodis på rummet. Det uppskattades! Vet inte om det var för att vi hade ett hundrum som det var extra tråkigt rum, men det var fläckar på väggen, golvet var missfärgat (solblekt) på vissa ställen och fläckar på kylskåpet. Ena prydnadskuddfodralet var även sönder. Vi såg verkligen fram emot frukosten och hade man fått ett bord vid fönstret så att man kunde njuta av utsikten så hade det ju såklart varit extra härligt. De hade mycket att välja på, och fanns en del glutenfria och mjölkfria alternativ. Trevligt med färska kryddor och hemmagjord tomatmarmelad. Även våfflor och pannkakor. Pannkakorna var dock väldigt söta, så man behövde verkligen ingen sylt till. Som vegan fanns det inte direkt något gott pålägg att välja på tyvärr. Äter vegetariskt om det inte finns så mycket annat så det funkade, men hade varit grymt om det fanns ex någon vegansk röra eller vegansk pastej att ta på mackan som alternativ. Fin frukost helt klart men inte den bästa hotellfrukosten jag ätit. Bortsett från vår del av hotellet och vårt rum så var entrén i själva huvudbyggnaden och restaurangen väldigt fina. De hade även 2 biljardbord vilket var trevligt. Tror att det kan var jättemysigt att bo här på sommaren när man kan ex paddla ut på sjön och njuta av utsikten. Man borde säkert också ha provat spat, det såg fint ut utifrån iallafall. Annars tyckte vi att hotellet kändes ganska överskattat.

1  Tack Rebecka J
Omdömet skrevs 6 mars 2018

Mycket bra service från reception till kök. Utmärkt mat, både middag och frukost. Hög standard på rum. Vänlig och hjälpsam personal. Fin omgivning och lugnt läge. Kan verkligen rekommendera Vann Spa Hotell & Konferens.

Tack matsorn

Hej matsorn,

Stort tack för er återkoppling, det gläder mig verkligen att ni hade en fin vistelse!

Varmt välkomna tillbaka

Med vänlig hälsning
Susanne Åhlund

Omdömet skrevs 5 mars 2018

Andra gången man är här. Åkte härifrån med samma känsla som första. En känsla som "en ny människa". Det sitter i väggarna på något sätt. Nog för att det en gång i tiden på 50-70 talet var ett gammalt fångvårdsanstalt. Men det var borttvättat sen länge. Nu var det lugnt o skönt, ingen stress.
Jag o min sambo var där i tre nätter o firade min 50-årsdag. Rummet var med utsikt över fjorden. Det låg en liten födelsedagspresent i rummet när man kom in från hotellet som var uppskattat. En nackdel var att rummet var kokhett. Hur vi än gjorde så blev inte rummet svalt. Men vi grävde inte ner oss för detta. Allt runt omkring var toppen. Vi hade dessa dagar tur med vädret. Kunde ta handduken o ligga på gräset o solbada. Spa-anläggningen var grym där man verkligen testade alla pooler. Saknar förvisso en jacuzzi. Men kan inte få allt. Maten (grill-buffé) på kvällarna var fantastisk när man satt på uteserveringen med grym utsikt över fjorden. Skogspromenad i en mysig skog om man ville för att gå av sig maten var ibland behövligt. Sedan att sitta vid bryggan o mysa vid solnedgången med något gott i glaset var toppklass. Frukosten var väl tilltagen. Personalen var hjälpsam om man hade problem. Ex. kortläsaren till dörren in på rummet som strulade lite då o då. Summan av allt så var vi mycket nöjda med vistelsen o kommer åka hit en tredje gång framöver. Rekommenderar stället om ni vill komma bort från stress o stök. Miljön är förstklassig. Ta helst mer än en natt så ni hinner få känslan av avkoppling.

• Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack Anders T