Öppet i dag: 07:30 - 17:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Super

Helt fantastiskt att få se och lära sig lite om fossiler i Sverige. Filip är super kunnig och ... läs mer

Omdömet skrevs 3 juli 2022
449gustafd
från mobil enhet
MÅSTE upplevas, drömmarnas fossiljakt!

Skulle ge fler stjärnor om möjligt! Filip- vilken stjärna! Så engagerad, glad, kunnig. Ett MÅSTE ... läs mer

Omdömet skrevs 29 juni 2022
SValeriaM
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 30 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 9 augusti 2020

En helt fantastisk och lärorik eftermiddag med massor av fossilfynd. Hela familjen hade kul (två pojkar, 11 och snart 14). Rekommenderas varmt!

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack Drakeresor
Filip L, Chef på Havsdrakarnas hus, svarade på det här omdömetSvarade 20 augusti 2020

- Hej-Hej !! - Oh, man tackar för denna fina recension ! Som sagt, min tanke med Havsdrakarnas Hus & Åsens Fältstation är ju att upplevelsen ska vara spännande, lärorik, lite underhållande och personlig. Det ska vara kul att leta och man ska få bra beskrivning av sina fynd. Typsnittet ska var populärvetenskapligt, med en akademiskt underton. Väl mött och Varmt Välkomna tillbaks till Havsdrakarnas Rike ! // Filip, guide.

Omdömet skrevs 19 juli 2020

Barn som vuxna rycks med i letandet och den förväntansfulla spänningen. Ett roligt äventyr för alla som gillar att fynda. Känslan av att kanske hitta något extra ordinärt gör att man vaskar och letar med stor iver. Trevlig guide Filip, som gärna berättar mycket om fynden du gör. Hjälper till att leta och är go och glad.
Vi hittade hajtänder, korall, sköldpaddsskal, bläckfiskfossil, havstulpan. Det var jättekul tyckte hela familjen. Barnen 12 & 14 år gamla.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack camillaaM1384XM

- Halloj Camilla !! Tackar ödmjukast för dina berömmande ord !! Det gör mig lycklig....tanken är ju att man ska komma hem med lite fina fossilfynd, samt känslan av att man haft en riktigt trevlig, spännande och lärorik dag. Havsdrakarnas Hus, ska vara underhållande, populärvetenskapligt och personligt. Väl mött och Varmt Välkomna tillbaks till Havsdrakarnas Rike. // Filip, guide.

Omdömet skrevs 29 juli 2019 från mobil enhet

Super rolig aktivitet för alla åldrar. Rekommenderas varmt. Roligt och intressant att höra berättelsen om 80miljoner gamla fossiler och sen spännande att få vara med och leta fram dem. Värt en omväg

Datum för upplevelsen: juli 2019
1  Tack P3T3R68
Filip L, guide på Havsdrakarnas hus, svarade på det här omdömetSvarade 30 juli 2019

- Tack-Tack för dessa värmande ord!! Havsdrakarnas Hus & Åsens Fältstation är en lite udda fågel i Naturguidningsträdet. Sveriges enda paleontologiska fältstation, minsann - Haha!! Väldigt många gillar historien om Krithavet och dess noblesser " Havsdrakarna " och att sen få leta upp egna fynd, det är alltid spännande. Lärorikt, ovanligt, familjärt och roligt är några av mina ledord. Varmt Välkomna tillbaks!!

Omdömet skrevs 24 juli 2019

Väldigt intressant och bildande om man gillar att lära sig om fossiler och dess historia, extra kul för barnen.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack Mona488
Filip L, Guide. på Havsdrakarnas hus, svarade på det här omdömetSvarade 25 juli 2019

Tackar ödmjukast !! Att besöka Havsdrakarnas Hus & Åsens Fältstation uppfyller några viktiga punkter som just nu anses vara helt rätt. 1.Man vill vara ute och göra ngt tillsammans. 2.Gärna testa ngt nytt. 3. Komma hem med en känsla av man lärt sig något helt nytt ! Jag försöker alltid att göra min Gäster så nöjda och berikade som det går. Härligt när det lyckas ! Allt gott / Bästa Hälsningar...Filip.

Omdömet skrevs 1 april 2019

Jag tänder på hajtänder. Det är ofattbart hur en enda entusiast har kunnat skapa detta, och ännu konstigare att kommunen inte gör större affär av detta storslagna, att kunna komma och vaska fram dessa fantastiska fossiler. Roligt och lärorikt. Arter kommer och arter försvinner. Detta att skåda in i Krita och och Cambrium, att få vaska fram en hajtand ur litet sjösand. Det borde bli allas förmån en semester. Eller bara ta en titt förbi när man skall resa västerut mot Hässleholm. Ja tågresenärerna borde hoppa av i Bromölla och ta en titt och inte åka förbi denna oas, av tidsavstånd!

Datum för upplevelsen: december 2018
Tack Lenalis T