Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 9 juli 2019

Satsade på 2-dagars vandring i underbara miljöer, Brösarps backar och längs Verkeåns magiska natur. Perfekt att övernatta på Alunbruket, med super mysigt boende, trevlig personal med genuin miljö ... och maten var toppen. Kan verkligen rekommendera ett fikabesök här eller gör som vi ... vandra till denna pärla.

Rumstips: Om man vill ha ”egen” toa med dusch, var då noga med val av rum.
Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Lena G
Omdömet skrevs 1 juli 2019

Fantastiskt ställe. Trevlig personal och underbar miljö! Vi är mycket nöjda med vårt vandringspaket med vistelse på Alunbrukets B & B. Perfekt ställe att koppla av på efter en dags vandring. Vi kommer gärna tillbaka!

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack Carinabj
johan-helge, Ägare på Alunbrukets B & B, svarade på det här omdömetSvarade 3 juli 2019

Tack Carina! Jättekul att höra att ni var nöjda med vandringspaketet och miljön hos oss i Alunbruket. Ni är välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 5 september 2018 från mobil enhet

Trevligt och mysigt ställe som serverar Gott hembakat bröd och annat. Såväl själva stället som omgivningarna är mysiga. Perfekt att komma till efter endgs vandring. Rekommenderas varmt . Återkommer gärna!

Datum för vistelsen: maj 2018
Restyp: Reste ensam
2  Tack MartinWassenaar
Omdömet skrevs 11 augusti 2018 från mobil enhet

Vi är jättenöjda med vår tvådagarsvandring från Haväng till Alunbruket med eftermiddagsfika, kvällsmat och bekvämt och vackert boende i stora rummet. Vi hade en trevlig kväll tillsammans med 3-barnsfamiljen som också bodde i vårt hus. Miljön är magisk. En av oss hade uppskattat lite större portion av kvällsmaten men sängarna var jättebekväma, frukosten utmärkt, särskilt äpplegröten med kanel. På tillbakavandringen ingick lunch på Brösarps Gästgiveri. Maten var god men det var stressigt på Gästgiveriet och bröt den avslappnade mindfulla känslan från den vackra vandringen och Alunbruket. Vi passade på att fika även dag 2:s eftermiddag när vi var tillbaka och hämtade bagaget vi lämnat med bil. Någon älskade ägg och sillmackan och jag hade ju inte testat den omtalade rabarberpajen. Kaffet är också ekologiskt och jättegott. Vi kommer gärna tillbaka, kanske med vännerna som rekommenderat oss att åka hit.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack ellikal2016
Omdömet skrevs 19 juli 2018 från mobil enhet

Nyss hemkommen efter härlig vistelse med vandringspaket där eftermiddagsfika, middag och frukost avnjutits i den underbara miljön. Boendet var mysigt och alla var mycket trevliga och tillmötesgående. Kommer gärna tillbaka igen.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack SusanneB1993