Priceline
StayForLong
Travelocity
Omdömet skrevs 28 juni 2016 från mobil enhet

Mycket trevligt boende på lägenhetshotell. Väldigt fräscht och välordnat. Nära till allt i Byxelkrok. En härlig altan att tillbringa kvällarna på. Vi bodde i rum nr 1. Tillmötesgående hotellvärd ! Klart att rekommendera. Bra läge för utflykter kring norra Öland

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack Tombec135
Omdömet skrevs 9 september 2015

Hotellet ligger på västra stranden alldeles intill havet nära Ölands norra udde och fyren Långe Erik. Flera restauranger i samma byggnad. Nu i september var endast en av dem öppen. Fräscha små lägenheter inredda i marin stil. Kök med spis med ugn, micro, kaffebryggare och vattenkokare. Diskning ingår inte. Trevlig personal, mycket lugnt i området så här års. Grand lit sängar, inte så bra för oss gamlingar som sover lite oroligt. Bäddbar soffa i vardagsrummet.

Rumstips: Parkeringen ligger nedanför en trappa, inte handikappanpassad.
Datum för vistelsen: september 2015
1  Tack Rita-Elena
Omdömet skrevs 22 augusti 2015 från mobil enhet

Vi bodde i en lägenhet som hade både balkong och fönster med utsikt över Kalmarsund och hade första parkett till de fantastiska solnedgångarna. Trevlig lägenhet med bra utrymme och komplett kök. Betydligt trevligare än ett trångt och tråkigt standardhotellrum. Trevlig och tillmötesgående lägenhetsföreståndare som man kan ringa närsomhelst om han inte skulle vara på plats på kontoret. Första gången vi besökte Byxelkrok och det var ett lugnt och mysigt samhälle. Restaurangen under oss hade bra mat, undvik däremot Sjöstugan intill. Eftersom vi har småbarn så spenderade vi dock mest tid i Böda Sand eftersom det fanns allt en barnfamilj kan önska där, och det var lagom bilavstånd dit.
På minussidan är att det inte ingår städning vilket man ska vara medveten om. Okej för oss, men hade varit bra att åtminstone ha fått soporna tömda under de fyra nätter vi bodde där, särskilt som vi slänger blöjor också. Det var också extremt lyhört! När de gick runt på våningen ovanför oss så lät det som att de skulle komma igenom taket hos oss och man hörde vad grannarna intill sa när de pratade med varandra. Det störde oss inte heller eftersom det ändå var tyst på natten och på dagtid om vi var hemma så gjorde det inget, mestadels var vi dessutom borta under dagen. Bäddsoffan var inte så bekväm om man behöver använda den, men det löste vi genom att lägga bäddmadrassen direkt på golvet istället.
Vi återkommer gärna hit igen!

Datum för vistelsen: augusti 2015
Tack SussSweden
Omdömet skrevs 18 augusti 2015 från mobil enhet

Maten var jättegod! Om du åker hit måste du testa den chevreostgratinerade potatisgratängen, den var riktigt god! Grönsakerna var riktigt fräscha och krispiga, och fläskfilén var god! Testade även en mjölkchokladmousse som var grym! Mycket bra service, otrolig utsikt, riktigt bra mat, vad mer kan man begära? Besök om du är i kroken på Öland!

Datum för vistelsen: augusti 2015
Tack eleonord289
Omdömet skrevs 13 augusti 2015

Toppenbra lägenheter precis i hamnen i mysiga Byxelkrok. Boendet höll över lag hög klass och hade härliga balkonger ut mot vattnet. Gångavstånd till mysig strand! Lugnt och avkopplande läge med små butiker, caféer och restauranger i byn. Vi kommer gärna tillbaka!

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack Emma Q