Kostnadsfri avbokning till den 21-10-31
Expedia.com173 US$
Priceline173 US$
Omdömet skrevs 6 juni 2021

Ankomst
Inget SMS med kod till ytterdörr. Löstes dock lätt med jourtelefon.

Rum
Rekommenderar INTE ANNEXET. Okaklat badrum. Inga ljudisolerade fönster
ut mot trafikerad gata. Saknas fläkt, air condition. Varma dagar enda
alternativet att öppna fönster.

Frukost Dag 1
Gårdagens uppskurna frukt/grönsaker, ägghalver (ofräscht). Utspädd apelsinjuice. Saknade grovt mörkt bröd, prinskorv. Temuggar med skal i,
vissna syrener på bordet. Ej språkkunnig personal.
Manglade duker och personal med revärer på sina skjortor förmodar vi
ska signalera en viss status. Bättre med fräscha varor på frukostbordet.
Frukost Dag 2
Något bättre. Grönsakerna nyuppskurna.

Vi vill lägga till att vi är regelbundna hotellgäster och inte särskilt kräsna.
För 1200 kr/natt anser vi dock att man ska leva upp till en viss standard.
Det här var vi inte nöjda med. Så här kan man bara bete sig pga läget och
brist på konkurrens på en attraktiv besöksort.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack xnikan
Omdömet skrevs 9 maj 2021

Fint hotell med gammaldags stil. Mycket centralt läge på torget i gamla delen av staden. Sköna sängar och fint badrum med dusch. God frukost med buffé. Bra service och trevlig personal i receptionen. Ingen trängsel.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack Susanne W
Omdömet skrevs 16 oktober 2020

Boendet och miljön är trevlig, rummen helt ok och välstädade. men hotellets restaurang är jag missnöjd med. Servicen inte särskilt trevlig. Maten dyr och inte vällagad. Hemskast var räkcocktail där räkorna såg ut att ha åkt ut och in från köket ett par gånger under de senaste veckorna. Frukosten var under all kritik. Men som hotell rekommenderar jag det, ligger mitt vid torget i mysiga Eksjö.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack silver a
Omdömet skrevs 12 augusti 2020 från mobil enhet

Överprissatt mat för vad som serveras. Pasta med blomkål 185 kr innehåll 4 st blomkålsbitar. Detta mitt under blomkålssäsongen, och det är en billig råvara. Ej smakrikt och ljummen mat. Andra i sällskapet testade annan pasta och sallad och betyget var lågt även där. Dessutom mycket skralt utbud för icke kött/fågelägare. Man kan gå dit för uteservering och dricka, men inte mat. Kommer inte gå dit igen.

Datum för vistelsen: augusti 2020
1  Tack frida_m_rosen
Omdömet skrevs 1 augusti 2020

Vi hade bokat ett dubbelrum med frukost via Hotels.com, vid incheckning blev vi upplysta om att rummet låg i källaren i en närliggande byggnad. Då vi väl hittat dit, fann vi ett väl stort dubbelrum. Rent och fräscht med ett något trångt badrum med dusch. Sängar superbekväma, men som helhet var rummet lite lyhört - vet inte om hotellet har övriga våningar i fastigheten, men ljud från rum/lägenhet ovanför hörs tydligt ner i källaren.
Dock har vi ätit en god 3rätters i hotellrestaurangen, med härlig service till humant pris.
Tror oss kunna rekommendera en natt på Eksjö stadshotell trots lite ljud...

Datum för vistelsen: augusti 2020
2  Tack Christer J