Spara
Höjdpunkter från omdömen
En bruksort i stark utveckling!

Omdömet skrevs 12 oktober 2020

F3555AQmonicas
från mobil enhet
Läs alla 4 omdömen

Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Gustavsberg
från 60,83 US$
från 176,73 US$
från 88,96 US$
från 65,24 US$
Omdömet skrevs 12 oktober 2020

Gustavsberg är ju en gammal bruksort, känd för sin fabrik där man tillverkade badkar,Toastolar, men även porlin som mat och prydnader. Den produktionen har minskat rejält, även om det finns en del kvar än idag..Bruks- och prydnadsportlin skulle jag säga att det handlar om idag. Gustavsbergs Hamn har under flera år varit under stark upprustning, där bostadshusen idag är många! Detta skapar liv och rörelse i och omkring Hamnen! Därtill har det kommit ett stort antal resturaneger av olika slag och många av dessa är mycket bra! Här finns även Porslinsmuseet kvar för den som vill se hur tillverkningen gått till och även deras butik. Man kan åka alla tänkbara fordon till Gustavsberg då motorvägen (222:an) är i bra skick! Det finns parkeringsmöjligeher på olika ställen i hamnen, och så kan man förstås åka Ångbåten till "Gurra"!
Detta är en idyll på sommaren men mysigt även under resten av året när det kommit krogar och annat som skapar en levande miljö! Rekommenderar ett eller flera besök till Gustavsbergs Hamn!

Datum för upplevelsen: oktober 2020
2  Tack Canonfreak
Omdömet skrevs 4 september 2019 från mobil enhet

Bott läääänge i Stockholm men aldrig kommit iväg till Gustavsberg. Denna sommar vigdes åt utflykter i närområdet och det har varit mycket lyckat.
En solig vardag åkte vi till Gustavsberg för att besöka porslins och outlet butiken.
Dagen bjöd på vackert väder, ok lunch, vi strosade runt i hamnområdet o besökte alla små butiker som finns.
Det blev en fin dag med inköp av bl a knivar och glas.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack F3555AQmonicas