Omdömet skrevs 10 januari 2020 från mobil enhet

Åkte hit med min fru för att fira bröllopsdagen.
Mysig inredning!
Vi började med ett glas prosecco av hög kvalitet.
Där efter en trerätters.
Fantastiskt gott - förrätten, huvudrätten och, kronan på verket, efterrätten.
Till detta tog vi det vin som rekommenderades - mycket bra komponerat.

Tack joakimkallstrom
Therese E, Informationsansvarig på Hooks Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 13 januari 2020

Vi är glada över att ni fick en lyckad upplevelse hos oss på bröllopsdagen. Grattis i efterskott.

Omdömet skrevs 7 januari 2020 från mobil enhet

Tillbringade ett dygn här på Hooks. Det ligger i en fantastisk miljö och spaupplevelsen är väldigt avkopplande med olika former av tempererade bad från sjö till pool, 2-38 grader. Vi åt en trerätters middag som ingick i vårt spapaket som vi fick välja från menyn. Maten var sagolik.

Vi är väldigt nöjda med vistelsen.

1  Tack XLNTHENKE
Therese E, Informationsansvarig på Hooks Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 8 januari 2020

Tack för toppbetyg :) :)

Hoppas att vi får möjlighet att välkomna er igen.

Omdömet skrevs 6 januari 2020

Jag, min mamma och syster checkade in för två nätter på Hooks Herrgård med hotell & spapaket vilket inkluderade spa, tre-rättersmiddag båda kvällarna samt frukostbuffé. Vi hade en helt underbar vistelse som verkligen överträffade alla förväntningar! Pengarna vi betalade kändes lite för det vi fick; en fantastisk helg med otroligt god mat och grym personal. Redan innan vi anlände var servicen fantastisk då vi blev upphämtade från Hok Station när vårt tåg kom fram av en av familjemedlemmarna bakom Hooks Herrgård. Rummet var fint och rymligt för tre personer samt väldigt fräscht och bra läge precis bredvid huvudbyggnaden. När vi anlände till spat på fredag eftermiddag var det lite för livligt för vår smak med många barn överallt och hög ljudvolym, ingen fara dock eftersom det enbart var barntid fram till 16:00. Efter det var spat underbart; lugnt, skönt och innehöll allt man kan önska. Den största positiva överraskningen vi fick var definitivt maten, vår tre-rätters båda kvällarna höll en exceptionellt hög nivå och min syster bad till och med om recept på den ljuvliga champagnesåsen som serverades till fisken och jag åt den godaste creme brulee jag någonsin ätit. Andra kvällen blev vi inte besvikna utan maten var lika fantastisk då. Det enda minimala negativa jag kan tänka på är frukostbuffén, sjukt bra utbud men lite segt med påfyllning och fat blev helt tomma innan dom blev påfyllda igen.

Tack för allt alla inblandade på Hooks Herrgård, we will be back!

Tack Kajsa A

Tack för både negativ och positiv feedback. Vi är glada att det positiva vägde över och jag ska såklart meddela kockarna om lovorden de fick över middagarna. Vi ser fram emot att välkomna er åter.

Omdömet skrevs 31 december 2019

En vacker anläggning med sköna o bekväma rum. Spa delen är jättebra och härlig att vara i. Matsalen ligger väldigt vackert med utsikt över vattnet. Julfirandet varar i tre dagar så man får prova olika bord och servitörer. Maten den 23-24 december var mycket vällagad och god. På juldagen kändes det som att ett nytt kocklag dök upp. Det laget höll inte Hook standard tyvärr. Serveringen svajade ordentligt men det var sannolikt oerfarna servitörer som var inplockade för julen. De var för få. Att rensa bort oanvända glas och bestick eller fylla på vattnet förekom vid ett sällsynt tillfälle. Det är en bit kvar innan Hooks julfirande närmar sig Grythyttan.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack 417carinf
Therese E, Informationsansvarig på Hooks Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 2 januari 2020

Tack för dina ord. Det betyder mycket för vår utveckling att vi får både positiv och negativ kritik. Grythyttan är en fantastisk anläggning som vi blir mycket glada att jämföras med. Det var tråkigt att nu upplevde att maten och service i restaurangen inte höll samma klass vistelsen igenom. Vi tar med oss detta vid utvärderingen av julfirandet.

Önskar er ett fint år och hoppas att vi får möjlighet att välkomna er till Hooks Herrgård på nytt.

Omdömet skrevs 29 december 2019 från mobil enhet

Som vanligt var båda spa, mat och service i toppklass.Vi var 26 personer och alla nöjda. Nya rummen var en överraskning och känslan av lyx var stor. Vi kommer självklart tillbaka och myser på Hooks Herrgård. Vill också berömma vad fin julbelysning ni hade utanför.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack jone329

Tack för ett fint omdöme. Roligt att ni gillade våra nyrenoverade rum.

Önskar er ett gott nytt år och ser fram emot tills vi får välkomna er åter.