Hotel Smaland(Skillingaryd)
  • Rumservice
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 27 mars 2018 från mobil enhet

Toppenställe.
Härlig miljö. Man trivs så fort man träder in. Underbara allmänna utrymmen att sitta i. Rummen f ö gammal stiliga fina.
SPA utmärkt för alla åldrar. Underbar utsikt över sjön.
Restaurang förträfflig även maten. Rekommenderar varmt detta ställe

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack polisoscar
Therese E, Informationsansvarig på Hooks Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 3 april 2018

Tack för fina ord och att du delar med dig av din upplevelse.

Omdömet skrevs 26 mars 2018 från mobil enhet

Tillbringade söndag till måndag här! Mysigt ställe med fina rum och jättesköna sängar. Spa delen kanonbra med tre olika bastu, bäst var ångbastun. Sen ett gäng med olika pooler varma och kalla. Lite få sängar i spa delen men lyckades hitta en och John blund kom ganska fort. Tre rätters middagen på kvällen var kanon, tonfisk till förrätt som hamnade på min absoluta topplista, jättegod. Vinpaket rekommenderas varmt, sommelieren verkar ha god koll på smaker, köp det!

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
2  Tack Mattias A

Tack för hjälpen med införsäljning av vårt vinpaket ;) Jag håller med om att det förhöjer smakerna.

Det låter som ni hade ett härligt dygn hos oss, tack för att du delar med dig av din upplevelse.

Omdömet skrevs 18 mars 2018

Lyxiga rum och en otrolig service. Spa delen håller hög klass med en mycket trevlig bar. Genuin och familjär service. Maten håller hög klass med väl utvald vinpaket. Den mysiga och trevliga baren rundar av kvällen på ett trevligt sätt.

• Bodde här: mars 2018, reste med vänner
Tack mackan_62

Tack för fina ord, vi hoppas att vi snart får välkomna dig igen.

Omdömet skrevs 14 mars 2018

Hook börjar bli den kompletta hotellanläggningen. Fantastisk mat och miljö, de två golfbanorna och ett av landets bästa SPA sedan något år tillbaka. Det ligger väldigt bra till när man är flera tillresande från olika delar av landet.

Tips för att välja rum: Strandstugans rum har några år på nacken men ligger med altaner och balkonger nästan på vatten till sjön
  • Bodde här: mars 2018, reste med vänner
Tack Thomas H
Therese E, Informationsansvarig på Hooks Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 15 mars 2018

Tack Thomas för att du delar med dig av din upplevelse.

Omdömet skrevs 12 mars 2018 från mobil enhet

Att ta sig till hooks är väl värt ett besök. Trevligt område med trevliga lokaler. Besökte på vintersäsongen då inte golfen är igång men det finns både gym och spa att befinna sig i - båda är otroligt fräscha.

Rummen är fint inredda och sängarna är bekväma. Det är ett lugnt område så man får verkligen en rofylld sömn. Personalen är väldigt tillmötesgående och trevliga.

Huvudbyggnaden har helt klart den bästa inredningen och det är mysigt att sitta och fika samtidigt som man spelar spel. Det finns även en bar och en resturang som har otroligt bra frukost. Enda nackdelen var huvudrätten på vår trerättersmiddag vilket var bra i sig, men de kändes lite för matsals-aktigt för ett såpass fint ställe. De andra rätterna hade bra balans mellan olika smaker och förvånade oss att kombinationerna fungerade såpassMen utöver det så var alla andra rätter väldigt bra och de hade bra rekommendationer på viner till maten.

Bodde här: mars 2018
Tack Tintin L

Vad tråkigt att varmrätten inte föll er i smaken, jag får be kocken titta på hur vi kan utveckla den.

Tack för att du delar med dig av din vistelse.