Kostnadsfri avbokning till den 21-10-01
eDreams
Expedia.com160 US$
Priceline

Vi bodde några nätter på Villa Stora salt. Fin lägenhet med bäddsoffa (dubbelsäng) i+ extrasäng i vardagsrummet och vanlig dubbelsäng i separat sovrum. Köket hade alla bekvämligheter man behövde (utom brödrost). Ljust, fräscht och sköna sängar - även bäddsoffan var bekväm för två. Lyhört från övervåningen, alla steg och röster hördes. Men trots det var det ett trivsamt boende som kan rekommenderas, ljust, fräscht och gott om plats för en familj på 4.
Frukosten var god och med fin frukostmatsal mot havet, men ett stort minus för att personalen inte plockade från borden, att behöva be om att få bord avplockat för att få plats är långt ifrån ok. Lika så tog vissa saker slut (glas, muggar osv) men det var svårt att hitta någon att be om mer. Vill man vara ett hotell med stil och finess är det sånt som räknas. De hade absolut potential att hålla servicenivån, frukosten aldrig var överbefolkad utan tvärt om lugn och stillsam. Vi uppfattade att det bara inte var prioriterat att hålla snyggt på borden och hålla koll på buffén.
Vi hade tänkt äta på restaurangen kvällstid men menyn kändes inte anpassad för familjer med kräsna tonåringar, så vi avstod.
Bristerna i service vid frukosten drog ned betyget till en ordinär trea. Men som sagt, fint och bekvämt boende med bra läge som vi absolut kan rekommendera för några nätter på västkusten.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack HH240
Omdömet skrevs 21 juli 2021 från mobil enhet

Midsommar firas på Klädesholmen, Danmark, Tjörn - ett pyttigt men funktionellt krypin, på havet!
En sharingmiddag ingick i paketet som inmundigades i en härlig maritim miljö med servis som hette duga och maten var så smakfull, frukostbuffén likaså!
Vädret kunde dock varit bättre!

Datum för vistelsen: maj 2021
Restyp: Reste ensam
1  Tack 151annicaa
Sofia Sandberg, Other på Salt & Sill, svarade på det här omdömetSvarade 22 juli 2021

Härligt att höra om er vistelse hos oss :)
Varmt välkomna tillbaka!
(nästa gång skall vi dansa soldansen :) )

Omdömet skrevs 17 juli 2021 från mobil enhet

Det här var en märklig restaurangupplevelse.
Vi hade bokat bord, men fick vänta länge innan någon kom och visade oss till ett litet bord i skuggan. Vi gick byta plats senare tack och lov.
En servitör kom med menyer med orden "jag kommer snart och förklarar menyn". Ingen kom, men efter en bra stund kom en servitris för att ta upp beställning. Då började det bli knepigt på riktigt. De har en "shareingmeny" vilket de inte riktigt förmådde förklara vad det betydde. Men tänk tapas. Då blev det dyrt. 180 kr för en rätt, som då är så liten att du behöver minst två.
Till slut bestämde vi oss för en sillplanka som inte ingick i sharingmenyn utan var en "vanlig" rätt. Men! Då sa servitrisen att "Den är väldigt stor så vi rekommenderar att ni delar på en, så kan ni få påfyllning" Ok...Vi kör så. Och vi lyckades inte äta upp den. Sex sorters sill, varav svartvinbässillen måste varit gammal för fy vad dålig den var. Brukar köpa den hemma och älskar den. Gillar en sill så ta den här rätten, det var rejält med sill, potatis och bröd.
Tyvörr fick vi ljummen öl, vilket ju i 25 graders värme inte är jättegott.

Personalen var väldigt varierande. Någon nonchalant medan tjejen som kom med sillen var oerhört pigg och trevlig.

Igen? Nja.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack Arakina2

Tack för er recension!
Tråkigt att er vistelse hos oss inte riktigt levde upp till era förväntningar.
Vi tar givetvis till oss er feedback!

Storleken på våra rätter är anpassade för att passa in i en modern ”sharing måltid”, där varje rätt kommer till ert bord så snart den är tillagad och inbjuder till att delas av dig och dina vänner i väntan på att nästa rätt ska anlända till bordet.

Vi hoppas ni vill ge oss en andra chans och kommer besöka oss igen - kall öl och sillplankan med goda tillbehör :)

Omdömet skrevs 7 juli 2021

Man kan ju inte göra annat än att gilla Salt o Sill med den härliga miljö det ligger i, servicen på plats, bra mat och sköna rum att bo i.
Vi har varit här innan och var lika nöjda denna gång, dock drar renoveringen/bygget ner intrycket något (annars 5:a) samt att maten var väldigt god men i varierande storlek på portionerna samt varierande temperatur på maten. Bra frukost, bra personal och service, framförallt i restaurangen på kvällen.

Rumstips: Våning två med utsikt mot hav rekommenderas
Datum för vistelsen: juni 2021
1  Tack Håkan S
Sofia Sandberg, Other på Salt & Sill, svarade på det här omdömetSvarade 8 juli 2021

Tack för din fina recension!
Ni är varmt välkomna tillbaka hem till oss och då kommer det stå en ny restaurang - Fru S och en bar uppe vid terrassen.
Ta hand om er,

Omdömet skrevs 1 juli 2021 från mobil enhet

Jättemysigt hotell där sviten rekommenderas för bästa utsikten. Restaurangen har en fantastiskt läge och maten och servicen var toppen! Stora altaner på taket med magisk utsikt. Bra badstegar så man kan ta sig ett dopp. Vi kommer gärna tillbaka!

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack Linnlafamilia

Tack så mycket för din fina recension!
Hoppas få se er här på salt & Sill snart igen :)