Kostnadsfri avbokning till den 22-10-15
Boka nu, betala på plats
Booking.com251 US$
eDreams
Travelocity252 US$
Omdömet skrevs 18 juli 2022 från mobil enhet

Familjen bodde inte på hotellet utan slank in i baren för en sen lunch. Barmenyn var begränsad, men maten god och vällagad. Något överprissatt kan jag tycka, speciellt som det tog 40 minuter att servera en räksmörgås, två Carsarsallad och en pasta bolognese.

Tack 323bengtw
Jenny Birgersson, Gästservice/reception på Kosta Boda Art Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 22 juli 2022

Tusen tack för att du delar med dig av lunchupplevelsen i vår glasbar.
Vad roligt att läsa att rätterna ni valde var vällagade och smakade bra.
40 minuter ska det dock inte behöva ta att få in maten, så där får vi be om ursäkt för väntetiden.

Hoppas att vi får chansen att se er här igen.
Hälsningar, gänget på Kosta Boda Art Hotel

Omdömet skrevs 13 juli 2022 från mobil enhet

Lugnt och vackert hotell med ett mysigt litet spa. Är man konstintresserad så är det perfekt ställe att åka och beundra den vackra glaskonsten. Frukost, lunch samt en trerätters avnjöt vi på Linnéa Art Restaurang som höll otroligt hög klass.

Tack wollbergspastry

Tack för den fina recension du lämnat efter din vistelse hos oss.
Vad roligt att läsa att du har haft en härlig upplevelse och är nöjd!
Vi ser till att särskilt dela med oss av de fina orden kring maten till kollegorna i kök och restaurang.
Önskar dig en fortsatt härlig sommar och varmt välkommen åter.

Hälsningar, vännerna på Kosta Boda Art Hotel

Omdömet skrevs 4 juli 2022

Vi stannade en natt och åt en trerättersmeny samt frukostbuffén. Poolområdet inne var rent och trivsamt men en något unken doft upplevdes. Kanske bör filter eller ac kontrolleras eller doftförbättrare installeras? Poolområdet ute är fint men något kalt. Kanske kunde palmer eller annat grönt liva upp för staketets insida är helt i avsaknad av grönska eller parasoller. Middagen var fantastisk och personalen mycket serviceinriktad. Kalv respektive hälleflundra avnjöts. Perfekt och mycket smakrikt tillagad. Tyvärr står borden för tätt i restaurangen. Mindre än en meter i sida. Vi tvingades därför åhöra två äldre personers gnälliga och högröstade samtal liksom åskåda deras vedervärdiga bordsskick med fingrar i munnen, knivar i munnen samt smackande och snaskande. Ändra denna täta bordsplacering av borden avsedda för två. Det skulle inte skada med dresscode för middagsgästerna heller. t.ex. inga shorts, t-shirts och huvudbonader. Morgonens frukostbuffé var magnifik! Vilket utbud! Fräscht, smakligt och mycket gott. Tyvärr satt vi denna morgon väldigt nära ytterligare ett äldre par som var vegetarianer och beklagade sig över allt kött på buffén. Inför att man får välja bord själv i stället för att bli placerad. Placera annars inte människor så nära varandra när det finns utrymme i lokalen. Nu var vi för artiga för att säga ifrån och särskilt inte mitt i maten när man kommit till insikt om vart man hamnat. Med mindre justeringar så kommer detta unika hotell att vara i sann världsklass.

Tack horzth
Jenny Birgersson, Gästservice/reception på Kosta Boda Art Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 8 juli 2022

Hej,
Tusen tack för din fina och omfattande recension efter ditt besök hos oss.
Det är verkligen roligt att läsa att du till det stora hela hade det härligt hos oss.
Vi vill också verkligen tacka för konkret feedback samt idéer på hur vi kan bli ännu bättre.
Jag ser till att dela med mig av berömmet till personalen i restaurang och kök! Jag ska även tipsa dem om att se över bordsplaceringen litegrann.

Hoppas att vi får se dig hos oss igen.

Önskar dig en magisk sommar!
Vänligen, all personal genom Jenny, assisterande hotellchef

Omdömet skrevs 18 maj 2022

På ena påslakanet fanns gammalt blod, extremt äckligt och obehagligt. Vid påpekande av detta så erbjuder killen i reception att betala tillbaks 300kr för frukosten!!

När vi skulle äta gick vi först till glasbaren, där säger dom - ni kan ta en meny där och gå och sätta er, sen kan ni komma fram här och beställa när ni bestämt vad ni vill äta.
Helt obefintlig service så då gick vi vidare till Linnea art restaurang,
min fru beställde torskryggen och den var god och bra tillagad, jag beställde kalven medium men fick den nästan Well done, senare på kvällen beställde vi hamburgare på roomservice och då var köttfärsen helt rå i mitten, dom kan absolut inte laga mat på det här stället.

Datum för vistelsen: maj 2022
Tack Q2806IBeddiem
Jenny Birgersson, Gästservice/reception på Kosta Boda Art Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 31 maj 2022

Hej Eddie,
Vår husfru Anna är i kontakt med dig gällande detta.
Vi fortsätter mer än gärna dialogen med dig per mail eller telefon.
Vänligen, Jenny, Assisterande Hotellchef

Omdömet skrevs 16 maj 2022 från mobil enhet

Vi stannade en natt.
Rummet var jättefint. Kändes lyxigt med all glaskonst. Spat var också fint, men ingen plockade gammal disk, så det flöt med glas och flaskor runt om i hela spa avdelningen.
Likadant var det i glasbaren. Vi fick flytta gamla glas själva för att sitta vid ett bord

Datum för vistelsen: maj 2022
Tack camillah213

Hej Camilla,
Tack för att du delar med dig av din upplevelse hos oss.
Vad roligt att läsa att gillade rummet och all glaskonst.
Jag uppskattar att du lyfter det faktum att borden inte plockades av, detta ska jag ta med respektive avdelning.
Hoppas att vi får chansen att välkomna dig igen!
Hälsningar, Jenny, assisterande hotellchef