Kostnadsfri avbokning till den 21-06-25
Expedia.com144 US$
eDreams144 US$
CheapTickets144 US$
Omdömet skrevs 30 oktober 2020

Vilket ställe! Rent,snyggt och jättegod mat. Brukshotellet är smakfullt inrett och beläget i underbar parkmiljö med industrihistoien in på knutarna. Närheten till allt gör att läget är perfekt. Skidåkning in på knuten, utförsåkning på bekvämt bilavstånd. Bad och fiske på sommaren. Värdsskapet är genuint varmt från de båda ägarna Carina och Bengt. Vi kommer absolut återkomma.// Peter o Peter

Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack C5875GUpeters
Carina Wåhlin, Hotelldirektör på Långshyttans Brukshotell, svarade på det här omdömetSvarade 1 november 2020

Tack för de fina orden! Vad mycket roligare det blir med nöjda gäster! Varmt välkomna tillbaka.

Omdömet skrevs 27 september 2020

Vi var här 2 nätter i juli, en minisemester som var den bästa - outstanding - av 3 sådana denna Corona-sommar.
Mycket god mat, fint, tyst och mycket fräscht rum med vackert och elegant badrum samt sist men inte minst ett mycket trevligt värdpar med service i fingertopparna. Hit vill vi tillbaka och vi kommer snart igen!

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Pmme
Carina Wåhlin, Hotelldirektör på Långshyttans Brukshotell, svarade på det här omdömetSvarade 29 september 2020

Åh tack för de fina omdömet. Ni är så välkomna tillbaka! Carina och Bengt

Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Vi tre vuxna sökte boende för en natt i Bergslagen och hamnade på detta brukshotell som visade sig vara en fullträff. Värdparet ordnade rum till oss på bästa sätt utifrån våra behov. Vi bodde i jättefina rum i huvudbyggnaden. Efter en god frukost med hembakat bröd och gott kaffe fick vi tips att köra efter Husbyringen när vi skulle åka vidare. Rundan ger fina naturupplevelser i historisk miljö. Vi gillade verkligen Silfhytteå som är bästa tänkbara fikaställe vid fint väder.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack fransbacke

Tack för omdömet och varmt välkomna tillbaka. Carina och Bengt

Omdömet skrevs 2 mars 2020

Vi kan verkligen rekommendera Långshyttans brukshotell med det engagerade värdparet som gav oss så god mat - trerättersmiddagen var helt superb och frukosten alldeles utmärkt. En trevlig och personlig atmosfär där man kan koppla av och "bara vara".

Datum för vistelsen: februari 2020
1  Tack waldenstromk

Tack för ert fina omdöme o välkomna tillbaka.
Carina och Bengt

Omdömet skrevs 10 september 2019 från mobil enhet

Rummen var helt ok, det fanns det man behövde. Hela hotellet andades historia och kanske har det haft sina glansdagar när bruket gick som bäst.
Trots det är det ett riktigt bra hotell.
Raggmunken och fläsket är det absolut bästa jag någonsin ätit i den rätten! Fem plus på den.
Frukosten också bra, där hade man kunnat önska äggröra eller gröt av något slag för att få med en varm rätt.

Datum för vistelsen: september 2019
Restyp: Reste i arbetet
Tack 765christern

Tack för imdömet. Vi är flexibla när det gäller frukosten. Om du hade sagt till hade vi ordnat detta. Vänligen Carina och Bengt