Kostnadsfri avbokning till den 23-02-10
Expedia.com102 US$
Priceline102 US$
ZenHotels.com105 US$
Omdömet skrevs 11 februari 2022

Lyhört rum både från vägen och grannrummen. Sunkig toalett med gammal plastmatta och eltoalett. Rummet slitet och otrevligt. Frukostmatsalen luktade lite unket och sparsam frukost. Kommer inte besöka detta ställe igen oavsett pris!

Datum för vistelsen: februari 2022
Tack J5608SSstefann
Omdömet skrevs 4 augusti 2021 från mobil enhet

Väldigt goda middagar. Avspänd och serviceinriktad personal. Skön mix av traditionell herrgårdsmiljö och nyare återanvända kvalitetsmöbler. Kändes helt rätt i tiden. Läget alldeles vid Västerdalälven var helt magiskt. Kan rekommenderas.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack Climber62771659567
Omdömet skrevs 25 juli 2021

Enkelt värdshus där du får vad du betalar för. Vi har varit här både under sommaren 2020 och 2021 och vi är överlag nöjda. Personalen gör vad dem kan. Läget vid älven är fantastiskt. Rummen ok, vi har bott i White Horse båda gångerna, stort rum med balkong ut mot älven. Enkel frukost. Tre rätters middag på kvällarna som är generöst gentemot vad du faktiskt betalar för.

Tack 286oliviae
Omdömet skrevs 21 juli 2021

Först det som var OK:
Frukosten var helt OK om än ganska basic. Olika pålägg och bake off bröd var gott och hårdkokt ägg OK. Kaffet gott. Läget vid älven mycket trevligt. Personalen trevlig och hjälpsam. Med detta är dessvärre allt positivt redovisat....

Sedan det som var mindre bra eller rent av uselt
Uselt rum, med sängar från medeltiden (hårda som en träbrits). Värmeelement som inte gick att stänga av. Fönster utan tätningslist gjorde i och för sig att ventilationen var OK men samtidigt hördes bilarna på närbelägna riksvägen mycket tydligt. Väldigt lyhört. I ett av rummen vi hyrde luktade det mögel från våtrummet (rummet heter Adelade).
Till middagen beställde vi schnitzel med potatisgratäng. Vi fick in schnitzlar som var av typen färdigfrysta med orange panering. De hade helt enkelt köpt in frysta färdiga och friterat dem. Gratängen var definitivt Peka. 179 spänn för det är helt orimligt. På tallriken fanns även en champinjonstuvning och lite hackade blandade rotsaker. De var helt OK. Trots det 179 spänn för uppvärmd färdigmat är helt horribelt. Ingen i personalen pratar svenska. Priset vi betalade vida Booking.com var alldeles för högt för det vi fick. Hälften hade även det varit lite för mycket tycker jag. Detta står som mellanklass hotell (tre stjärnor) på Booking.com med relativt goda recensioner men standarden är mycket enkel. Sköna sängar hade varit ett minimum för att nå medel tycker jag. Några recensioner verkar helt orimliga. Uselt redovisat av Booking.com! Eventuellt skiljer det mycket mellan rummen men jag kan bara bedöma det vi bokat och det var det sämsta jag bott i i Sverige.

De bilder som finns på middagsmat mm på denna sajt och andra är inte längre relevanta.

Rumstips: Välj inget rum, åk någon annanstans! Åtminstone huset som kallas Australien är riktigt uselt.
1  Tack Per L
Bert Jansen, Verkoop på Vardshuset Lugnet, svarade på det här omdömetSvarade 23 juli 2021

Wat vervelend dat u ontevreden bent met het verblijf in ons hotel. Wanneer u in een ander hotel betere kamers wenst is het wellicht een idee om niet de goedkoopste kamers te boeken zoals u nu heeft gedaan. Daarenboven vermeldt u ook niet dat we op uw wens de gehele kamer planning omgegooid hebben om aan uw extra wensen over het lopen van het aantal trappen te voldoen en de daarbij horende upgrades niet in rekening hebben gebracht. Wij vinden het ook merkwaardig dat u stelt dat beoordelingen ongegrond zouden zijn; de beoordelingen zijn van gasten zoals u en kloppen dus gewoon. Het eten is naar de mening van vele gasten prima in orde. Dat u SEK 179 duur vindt voor een avondmaaltijd is uw goed recht. Wellicht kunt u eens bij andere restaurants informeren naar de kostprijs van bijvoorbeeld personeel en hoe wij er als branche voorstaan na alle Corona maatregelen?

Omdömet skrevs 13 juli 2021 från mobil enhet

Fanns inget positivt. På många sätt på väg att förfalla. Rummet- toan riktigt sunkigt. T.ex ingen brandvarnare på rummet. Taffliga el dragningar. Teve fungerade dock även om man inte hörde den pga av tung trafik utanför. När inte lastbilarna dånade förbi kinde man höra personen i grannrummet snarka. LYHÖRT!!! Frukosten... Ett skämt. Råttfällor i restaurangen...

Tack Hejadigule