“Extremt otrevlig kypare”
Omdöme om Vita Amandi

Vita Amandi
Rankad som nr 2 av 23 Restauranger i Nässjö
Omdömet skrevs 18 september 2020

Maten var underbar men hela upplevelsen förstördes på grund av en dryg och otrevlig kypare. Besök ej

Datum för besöket: september 2020
Tack jonnyo546

Omdömet skrevs 21 mars 2020 från mobil enhet

Ett besök på restaurangen med en fyra rätters meny., med vin som de själva föreslår till sin meny.
Välkomponerad och genomtänkt meny med mångfacetterade smaker där varje liten del passar ihop med de övriga! Vinerna är som pricken över i et och håller en mycket hög klass! Vita Amandi levererar verkligen i en klass som är mycket svårslagen! Kocken Mikael Nordström tonar ner sin insats och sitt kunnande men han håller en klass som kan göra stjärnkockarna avundsjuka! Servitören Stefan berättar om maten och vinet på ett engagerat sätt. Lokalen är fin och toaletterna inbjudande och fräscha!
Rekommenderar denna restaurang å det varmaste! Väl värt högsta betyg!

Datum för besöket: mars 2020
Tack Lilunk
Omdömet skrevs 25 oktober 2019

Har besökt tidigare när stället var nyöppnat och fick ett väldigt bra intryck redan då. Besökte nu igen och vi blev inte besvikna. Roligt att hitta ett sådant här ställe i lilla Nässjö. En av kockarna skötte ensam både matlagning och betjäning och gjorde ett väldigt bra jobb! De besätter personal utefter hur många som bokat om jag uppfattat det rätt. Den sista stjärnan satte jag pga henne.

Väldigt fina råvaror och bra kombinationer! Rekommenderar stället!

Datum för besöket: oktober 2019
Tack Karin W
Omdömet skrevs 7 september 2019

Mycket god, vällagad mat och valkomponerad meny både vad galler mat och dryck och trevligt serverad.Fina råvaror.

Datum för besöket: september 2019
Tack Smalandsost
Omdömet skrevs 20 juli 2019

Besökte Ölkaféet och restaurangen, som över sommaren håller till på Nässjö Golfbana, under två på varandra följande kvällar i juli. Båda delarna av rörelsen drivs av otroligt hjälpsamma och trevliga individer, som bland annat tog sig tid att arrangera transport till och från golfbanan samt prata både öl och vin med oss!
Första kvällen fokuserade vi på ölkaféets ölutbud som får anses väldigt omfattande (även om stället hade varit beläget i en större stad). Ett imponerande utbud på flaska/burk och en stabil uppsättning på tapp (5-6 öl distribuerade av Carlsberg och fyra gästtappar med öl från småskaliga, nordiska bryggerier). En riktigt stabil burgare han vi också med.
Andra kvällen åt vi Vita Amandis trerättersmeny, plus ostar, och därtill vinpaket. Maten var mycket bra, vinerna intressanta och snyggt parade med rätterna, och både service och miljö spot on!

Datum för besöket: juli 2019
Tack d99figge

Resenärer som tittade på Vita Amandi tittade också på

Nässjö, Jönköpings län

Besökt Vita Amandi? Berätta vad du tyckte!