“Ett av Sveriges bästa konditorier”

Thimons Konditori och Bageri
Rankad som nr 1 av 2 Kaffe och te i Nässjö

Thimmons i Nässjö är samtidigt klassiskt konditori och modernt fika, långt från kedjornas likställiga utbud. Utbudet är både fantasifullt och och med yppersta kvalitet, är du kaloriräknare öppna inte dörren ! Lokale är bra med möjlighet ha en egen liten hörna, och med närheten till järnvägsstationen är detta vänterum svårhittat i Sverige jämförelsevis. Och personalen är alltid trevlig och för kunden. Min starkaste rekommendation som ”vattenhål, oavsett skälet till paus

Datum för besöket: september 2020
Tack bb632019

Omdömet skrevs 12 april 2020 från mobil enhet

Goda smidiga lunchvarianter, gott bröd o fika och fantastiskt vackra tårtor.
Mysig cafémiljö att koppla av i.
Bästa fiket i stan!

Datum för besöket: april 2020
Tack Pia65an
Omdömet skrevs 12 november 2019 från mobil enhet

Rakt över vägen från tågstationen ligger Thimons. Vi åt frukost här och väljer man att äta på plats så kan man välja att sitta i en inglasad del. Det tråkiga är att denna endast frontar en bilväg så det blir inte mycket till utsikt.

Priserna är i den övre skalan för frukost. Personalen är trevlig

Datum för besöket: november 2019
Tack 598marcusp
Omdömet skrevs 28 juli 2019 från mobil enhet

Nässjös absolut bästa fik/konditori! Smörgåsar, bröd, bakverk och tårtor - allt av mycket hög kvalitet! Återförsäljare även för andra godsaker.

Fräsch miljö, bara ett stenkast från stationen!

Datum för besöket: juli 2019
Tack emmafA5713GU
Omdömet skrevs 23 juli 2019 från mobil enhet

Goda bakverk och en cappuccino som var fint serverad med ett litet konstverk (löv) i mjölken. Dubbel espresso kan dock serveras i en kopp avsedd för dubbel espresso.

Bättre rengöring på uteplatsen efterlyses också.

Men annars ett konditori väl värt ett besök.

Datum för besöket: juli 2019
Tack Bluetrack

Resenärer som tittade på Thimons Konditori och Bageri tittade också på

Nässjö, Jönköpings län

Besökt Thimons Konditori och Bageri? Berätta vad du tyckte!