Helt återbetalningsbar innan fre 31 maj
Tjörn, Sverige

Fint men ganska dyrt

Omdöme om Hotell Högland
4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 7 juli 2023
Vi har bott många gånger på Höglands och uppskattar komforten. Fräscht, fina rum, helt ok frukostbuffé. Bra, centralt läge.

På minussidan är priset. Tycker det är lite väl dyrt för den standarden, och har även blivit något sämre utbud på frukosten.
Datum för vistelsen: november 2022
Resetyp: Reste med familjen
4,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorLäge
4,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
Topperyd Bed & Breakfast
Restaurang
  • Tripadvisor
16.4 km från Hotell Högland
Kostnadsfri parkering
En vägg på ett hotellrum! 👍
    1 187 kr
      3 906 kr
    28.3 km från Hotell Högland
    Visa fler hotell i Nässjö
    Omdömet skrevs 4 juni 2023 från mobil enhet

Vi stannade här på g hem ifrån Astrid Lindgrens Värld. Väldigt trevlig receptionist. 5 plus till henne!

Anledningen till att detta ej fick fem stjärnor är att det saknar AC. Vilket hade underlättat med småbarn och en varm sambo 😅

Hade lite problem med vårat första hotellrum och det var inga som helst problem att byta. Vi fick ett finare rum så vi är väldigt nöjda.

Nässjö verkar för övrigt vara en väldigt tyst och död stad 😂😅 så vill man partaja åker man nog inte hit.

Dock hade en nattklubb på hög musik senare på natten så vi fick stänga fönstret.

Rumstips: Undvik när det är supervarmt ute om ni har problem med värme. Fanns fläkt att tillgå men när det är som varmast hjälper det ej.
    Datum för vistelsen: juni 2023
    Tack 675ericab
    Omdömet skrevs 20 mars 2023

God standard, trevligt hotell rakt igenom. Särskilt städpersonalen hade mkt god serviceanda och hjälpsamhet:). Finns ett mindre sällskapsrum "eldstaden" lämpligt för 10-12 vänner som vill umgås. Massagestolarna, wow!

Tack K6130HYpetraw
    Omdömet skrevs 4 mars 2023 från mobil enhet

Fina lokaler men utan själ. Ointresserat mottagande i receptionen. Hade bokat spa weekend men receptionisten var tvungen att kolla om vi kunde gå ner till spat eller om det var abonnerat….. Bortglömd relax del som har potential. Rummet ok men dammigt. Middagen var bra och ena servitrisen räddade vistelsen genom ett vänligt bemötande. För första gången blev vi mottagna med intresse. Halvtomma hyllor och fat på frukosten. Halvfabrikat på det mesta. Oengagerad personal. Blir tyvärr ingen retur.

Tack Linbo399
    Omdömet skrevs 3 mars 2023

Önskar jag läst omdömen innan!!

Båda poolerna hade grönt vatten, fanns inga handdukar så man fick ta dom som fanns på rummet, vilket är mycket ofräscht att basta med samma handduk som du ska göra dig nattklar med.
    Rummet luktade unket.

Restaurangen var hemsk, vi hade beställt 3 rätter, som vi betala 1600kr för!!
    Förrätten var god, varmrätten hade jag inte ens get min värsta fiende. Den var så segt kött att jag knappt kunde skära igenom, efter jag lyckats få bort en liten liten bit och stoppat i munnen så åkte den ut lika snabbt.
    Dom gjorde om köttet 2 ggr, sedan bad vi om hamburgare och kyckling.
    Fråga mig inte hur man gör en kyckling seg, men ni kan fråga kocken, men den gick i alla fall att svälja.
    Efterrätten hade stått i MÅNGA timmar i kylen innan den serverades.
    Frukosten hade fått beläggning innan vi kom dit. Låg som en hinna på både filmjölk, ost, grönsaker och leverpastej

Var min första gång i Nässjö och helt klart min sista. Att ge detta hotell 4 stjärnor…. Så är jag inte sugen att prova något annat i denna stöd 🤢🤮

Tyvärr har jag bara ett foto och det var det oerhört ofräscha gröna vattnet i poolen på deras spa 💩

Och Nej självklart inte en krona tillbaka!

Tack lindaaN344TZ
    Omdömet skrevs 17 januari 2023 från mobil enhet

Pissdålig resturang, kan ej steka kött, missar dryck. Gammal efterrätt med brända rester från stekbordet och kan inte sin egen vinlista. -5
    Servitör som antagligen rökt något han hitta bakom hotellet.

Datum för vistelsen: januari 2023
    Restyp: Reste i arbetet