Spara
Höjdpunkter från omdömen
Härligt vildmarksspa

Underbart mysigt att bada badtunna i månsken, under stjärnorna! Det svalkande duggregnet gjorde ... läs mer

Omdömet skrevs för 4 dagar sedan
pippipunk
Malmö, Sverige
Smultronställe

Lilla Vildmarksspa och fotbollsgolf är fantastiska upplevelser i hösten och Ramoa är alltid härligt!

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan
j_rgw433
Läs alla 289 omdömen

Omdömet skrevs 21 september 2020

Vi bodde i kajakhaket 19-20 september och det var fantastiskt.
Vi var lite oroliga när vi bokade att det skulle vara kallt där på natten, men solen hade värmt upp stugan under dagen så den var riktigt varm under kvällen och höll bra värme hela natten.
Vi hade packat och förberett allt, men väl på plats så erbjöds allt och lite till så hälften av vår packning fick stanna i bilen.
Handdukar till det obligatoriska morgondoppet fanns i stugan, vattenflaskor fick vi på plats, dunk med dricksvatten stod ute på flotten osv osv.
När mörkret började krypa inpå oss kom vi på att vi glömt lampan på bryggan på andra sidan sjön, för att den inte skulle gå sönder av nattens fukt så meddelade vi Jan så han kunde ta in den, men som en stund senare kom ut med båt med den till oss.
Kajakhaket är inte stort, men det som finns där är genomtänkt. Och sängen, vilken säng!! Helt underbar säng med underbara täcken och sängkläder. Bara för att det ska vara enkelt så har här inte snålats på kvaliteten.

Det enda ”dåliga” var att man är helt utlämnad till andras hänsyn, vi hade två killar i en fiskebåt på besök som valde att fiska väldigt nära(5-10 meter som närmast uppskattar jag det till) och det finns ingen möjlighet att dra för fönstet. Men när de väl lämnat oss var det så stillsamt och underbart.

Nästa gång måste vi se till att ha mer tid på plats för att hinna utforska mer med kajakerna och ta en lite längre sovmorgon. Ev. stanna mer än en natt.

Det blev en lång recension, men jag vill ändå avsluta med att oavsett hur fantastiskt detta boende var och naturen och friheten, så var det servicen och det trevliga bemötandet som var pricken över i:et.

Tack än en gång.
Peter och Angelica

Tack PeterE1528
jan e, Ägare på Ramoa Adventure Village, svarade på det här omdömetSvarade 21 september 2020

Hej Peter
Stort tack för den fina recensionen. Jag kände verkligen vid ert besök att det var en välbehövlig paus från vardagen för er. Det glädjer mig att ni fick den avkoppling som ni önskade. Kajakhaket är tänkt att vara minimalistiskt och det finns inga gardiner som stör men med din info (första gången som jag hört detta) om närgångna fiskare så skall vi se om inte det går att "gömma" en rullgardin på något finurligt sätt. :-)

Jag hoppas att jag får glädjen att se er igen och jag har det på känn att det kommer bli så ;-)

Må väl tills dess

Omdömet skrevs 17 september 2020

Ett par dagars avkoppling i vacker miljö! Ett mysigt boende med badstege och solstolar på taket. Mycket trevlig och hjälpsam värd! Tog båten till wärdshuset som hade egen brygga och bjöd på supergod mat.

Tack marielouiseo2014

Hej Marie-Louise
Stort tack för ert besök på vårt flytande hotellrum :-) Visst är det skönt med en egen vik mitt i Småland. Va trevligt att ni passade på att ta båten till Wärdshuset. Varmt välkomna tillbaka för att testa kajakhaket.

Omdömet skrevs 7 september 2020

Tillbringade en suverän dag hos Ramoa med två klasser som skulle ha åkt till LIseberg på skolresa, men som pga Corona fick ställa om planerna. På väg hem i bussen var adet flera som sa att detta var mycket roligare än Liseberg. Bättre betyg kan man nog inte få!!!

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack lottab774
jan e, Owner på Ramoa Adventure Village, svarade på det här omdömetSvarade 8 september 2020

Hej Lotta.
Stort tack för att ni valde Ramoa för er skolresa. Jag blir så glad när du skriver att det är bättre än Liseberg. Jag tycker nämligen att det blir en bättre sammanhållen resa för hela klassen hos oss. Liseberg eller liknande är skoj men man går ofta i mindre grupper. Det går ju alltid att göra med familj och vänner. Ramoa är som bäst när man vill hålla ihop hela klassen och skapa lite skön sammanhållning i en grupp.

Jag tackar för de fina orden och hoppas att vi får se dig igen i andra smmanhang.

Omdömet skrevs 6 september 2020 från mobil enhet

Vacker miljö och underbart mottagande! Vi är jättenöjda och det var alla våra gäster också! Tack!! Kajakhaket var magiskt.

Tack Johanm77777

Hej Johan
Grattis på 50-års dagen igen och välkommen in i vuxenvärlden :-)
Glöm inte din present med skogsövernattning i Hammock för dig och Julija. Du mailar mig för bokning när det passar er.
Jag vill återigen tacka för att ni valde Ramoa som plats för er 50-årsfest. Det glädjer mig att ni uppskattade Kajakhaket som övernattning på din 50-årsdag. Varmt välkomna tillbaka.

Omdömet skrevs 25 augusti 2020 från mobil enhet

Fantastiskt av få bo på flotten med solnedgångsläge. Mentalt avkopplande på alla sätt!
Proffsigt värdskap.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack Jerker_AH
jan e, Owner på Ramoa Adventure Village, svarade på det här omdömetSvarade 25 augusti 2020

Hej på er.
Underbar bild på vårt lilla Flotellet, Tack! Stort varmt tack för ert besök och jag hoppas att det gav lite energi inför höstens utmaningar. Skulle ni behöva fylla på redan i september/oktober kan jag rekommendera en dag med kajakpaddling i höstfärger med övernattning i Kajakhaket.
Stort varmt tack för att vi får vara en del i er livsupplevelse!