Helt återbetalningsbar innan fre 31 maj
Stockholm, Sverige

Helt OK för en natt

Omdöme om Hotel Småland
3,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 2 apr. 2017från mobil enhet
Vi hade dubbelrum med dubbelsäng. Rummet var rent och fräscht. Sängarna sköna. Inget att klaga på för en övernattning. Frukostbuffé serverades i byggnaden bredvid. Över förväntan komtra rummet. Brett utbud, fräscht och gott. Både varmt och kall och flera olika saker att välja. Otippat bra och trevlig service.

Vi behövde en övernattning på väg från Stockholm sent ner mot Skåne så detta var ett mycket bra och prisvärt val som jag definitivt kan göra igen.

Enda minus: ganska lyhört från andra rum och vi hade otur att ha rum bredvid tågspår. Såg inte det mitt i natten när vi kom men blev väldigt medvetna kl 04:25 när tåget susade förbi. Inte kul då men vi skrattade åt det sen. Ta med öronproppar 😀
Datum för vistelsen: mars 2017
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
6.8 km från Hotel Småland
Visa fler hotell i Skillingaryd
Omdömet skrevs 8 augusti 2016

Smutsigt, nedgånget, slitet.
Ingen personal.
Frukosten serverades på Rasta som låg bredvid. Denna hade legat framme läääänge. Flottig och rent av äcklig.
Tågbanan gick nedanför fönstret. Rent av komiskt.

Allt detta till en dyr peng.

Otroligt missvisande bilder. BO INTE HÄR!

Datum för vistelsen: augusti 2016
1  Tack Rasmus A
Omdömet skrevs 13 juli 2016 från mobil enhet

Bodde här på väg till High chaparall. På hemsidan finns inte mycket bilder men det som visade hotellet verkade helt ok. Men hotellet verkar ha fastnat på 80-talet. Nästan alll inredning var nog därifrån. Sofforna i lobbyn och fåtöljerna i korridorerna har då gjort sitt för längesedan.
När vi kom så det första som vi la märket till var lukten och värmen. Det var väldigt varmt och instängt. Kan inte ha vädrats på länge. Rummet var inget att jubla över. Badrummet var fräscht och välstädat. De har satt upp skyltar om att de värnar om miljön och städar/tvättar inte mer än nödvändigt. Så jag blev väldigt förvånad över att se att de hade engångs glas av plast i badrummet. Dessa hade de dessutom plastat in i plastfolie.
Rummet var jättevarmt så vi sov med fönstret vidöppet men det hjälpte inte.
Nåt som inte jag lyckats hitta på hemsidan var att hotellet låg precis bredvid en tågstation och ca 20 meter från spåren.
Frukostbuffén var tyvärr inget vidare.
Vi kommer inte att bo här nå mer.

Datum för vistelsen: juli 2016
2  Tack 917angelicar
Omdömet skrevs 26 maj 2016 från mobil enhet

Detta hotell har incheckning samt restaurang i OK mackens lokaler en liten bit ifrån själva hotellet. Fanns ingen personal på hotellet alls när jag var där, dock en telefon som man kunde kontakta dem med vid behov.
Första rummet jag fick hade en konstig lukt så jag fick byta det.
Nästa rum höll hela låset på dörren att ramla av, men ingen konstig lukt så brydde mej inte om låset då det gick att låsa ändå.
Lekplatsen är misskött, bra att veta om man reser med barn.
Man får 10% rabatt på restaurangen samt i OK mackens affär om bor på hotellet.
Finns även ett motionsspår en bit bort om man vill motionera.

Datum för vistelsen: maj 2016
Restyp: Reste i arbetet
Tack Teddy H
Omdömet skrevs 2 april 2016 från mobil enhet

Efter att ha läst alla omdömen så blev ja otroligt positivt överraskad. Rummen va fina o fräscha o frukosten va super god. Kommer utan tvekan bo här igen vid nästa långresa söder ut

Omlka skdfiidöeönfndhsiaialsödn

Datum för vistelsen: mars 2016
Tack asvensson87
Omdömet skrevs 22 februari 2016

Litet prisvärt hotellet längs E4.Perfekt hotell för den som söker sig i närheten av Jönköping. Stort trevligt rum, bra frukost. Incheckning görs på den närliggande Rasta restaurang. Endast negativt blev när röklukt kom i vårt rum från "grannrummet". Hotellet är obemannad och vissa gäster ge sig lite för mycket frihet och gör som i sina hushåll.

Datum för vistelsen: februari 2016
Tack BesGrg